Sådan opdaterer du den udgående postserver i din YouSee Mail

Vi har fået ny udgående postserver for at forbedre sikkerheden i vores Mailsupport. Men det betyder også, at du - hvis du ikke allerede har gjort det - skal ændre nogle oplysninger i opsætningen af din mail.

Vi bruger ikke længere YouSee's post-server smtp.mail.dk og smtp.yousee.dk. Årsagen er, at serverne ikke lever op til tidens sikkerhedskrav. Vi vil ikke risikere misbrug af postserveren, da det kan betyde, at du pludselig ikke kan sende e-mails.

Derfor har vi valgt at flytte alle over på vores nye postserver asmtp.yousee.dk.

Sådan gør du

Den letteste måde at ændre dine mailopsætninger på er at køre programmet Mailsupport. Du kan bruge Mailsupport, hvis du har et mailprogram fra Microsoft (Outlook, Windows Mail eller Entourage), Mozilla Thunderbird eller Apple Mail.

Sæt din mail op med Mailsupport

Bruger du et andet mailprogram?

Hvis du anvender andre mailprogrammer, så har vi her samlet de generelle oplysninger, du skal indtaste:

Indgående server/POP-server/POP3-server

  • Pop3.yousee.dk
  • Port 110

Udgående server/SMTP-server

  • Asmtp.ypusee.dk
  • Port 587
  • Udgående server kræver godkendelse

Kontonavn/Login name/Username

  • Den e-mail adresse du har oprettet sammen med dit abonnement

Adgangskode/Password

  • Adgangskoden er som regel den adgangskode, du selv angav under onlineregistreringen af dit internetabonnement