Har du en aftale med en tekniker?

Når vi har oprettet en sag på en fejl, der er opstået hos dig, så kan teknikeren løse det på to måder. Enten får du besøg af teknikeren, eller også kan I klare det sammen over telefonen. Her kan du læse om begge løsninger. 

Sådan foregår besøget

Her kan du læse om, hvordan et teknikerbesøg som regel forgår, og hvad du selv kan forberede, inden teknikeren kommer.

  • Teknikeren ringer cirka 30 minutter før ankomst
  • Så møder teknikeren op og påbegynder arbejdet
  • Bliver fejlen rettet under besøget, lukker vi sagen
  • Kunne fejlen ikke rettes under første besøg, finder du en ny tid sammen med teknikeren
  • Når sagen er lukket sendes en eventuel faktura til dig
  • Hvornår betaler vi for et teknikerbesøg? 

    Forstyrrelser i signalet

    Hvis signalet fra os er ustabilt, og det er årsagen til det problem, du oplever med dit YouSee-produkt, får du naturligvis ikke en regning. 

     

    Fejl ved YouSee udstyret

    Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har lejet hos os, eller hvis du har købt YouSee-udstyr, som er inden for garantiperioden, sørger vi for at udbedre fejlen hurtigst muligt, uden at du får en regning. 

    Ét stik i dit hjem
    Har du kun ét tv-stik (som udgangspunkt placeret tæt ved afleveringspunktet) i dit hjem, og er det defekt, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået. 

    YouSee's afleveringspunkt

    Signalet fra YouSee kommer ind i din bolig via en stikledning (et kabel, som kommer udefra og ind i din bolig). YouSee har ansvaret for signalet og installationen til dette afleveringspunkt. Hvis  fejlen ligger før afleveringspunktet, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.

     

    Hvornår skal du selv betale?

    Fejl ved produkter, som ikke er fra YouSee

    Hvis årsagen til fejlen stammer fra et produkt eller udstyr, som du ikke har købt eller lejet hos os,  vil du blive opkrævet for teknikerbesøget. For eksempel kan der være tale om fejl ved dit tv, din pc, din telefon eller dine kabler.

     

    Fejl ved produkter, som er fra YouSee

    Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har købt hos os, og garantiperioden er udløbet, vil vi stadig gerne hjælpe dig, men du modtager en regning for vores besøg. 

     

    Fejl efter YouSee's afleveringspunkt

    Ligger årsagen til fejlen efter afleveringspunktet (ledningen udefra og ind i huset), det vil sige i din egen hjemmeinstallation, vil teknikerbesøg og fejlretning medføre en regning. Vi kan hjælpe med at udbedre fejlen for dig mod betaling.

     

    Forgæves besøg

    Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for forgæves teknikerbesøg.


    Kabel på din grund er gravet over

    Er kablet på din egen grund blevet gravet over, skal du kontakte YouSee. Vi kommer og reparerer kablet, men du eller skadevolder skal betale reparation herunder eventuel gravning. 

    Nedgravning af kabel på din egen grund

    Bor du i hus, skal du selv grave dit kabel ned. Reglerne for gravning finder du i vores abonnementsvilkår. Vi gør det også gerne for dig mod betaling. Hvis du ønsker vores hjælp, skal du ringe på 70 70 40 40.

     

  • Forgæves teknikerbesøg 550 kr.

     

    Startgebyr

    • 550 kr. - hverdage 7.30 - 16.00
    • 1.000 kr. - hverdage 16.00 – 7.30 + weekend og helligdage.

    Pris per time udover startgebyr

    • 687, 50 kr. - hverdage 7.30 - 16.00.
    • 1000 kr. - hverdage 16.00 - 07.30 + weekend og helligdage. 

    (Du opkræves per påbegyndte halve time. Så er teknikeren der kun en halv time, opkræves du halvdelen af timeprisen)


     
    Bemærk, at der i nogle tilfælde kan være ekstraudgifter til materialer.
    Den samlede regning for et teknikerbesøg kommer ikke nødvendigvis på den førstkommende faktura, da der kan være nogle dages behandlingstid.

 

Sådan kan du forberede dig

  • Sørg for at være hjemme på det aftalte tidspunkt, hvis arbejdet skal foregå indenfor. Kommer teknikeren forgæves, bliver du opkrævet for besøget. Se priser
  • Det er vigtigt, der er en myndig person til stede, når teknikeren kommer på besøg.
  • Sørg for at møbler og lignende ikke står i vejen for det udstyr, som teknikeren skal undersøge.

Sådan foregår teknikerhjælp over telefonen

Kan fejlen rettes ved hjælp af, at teknikeren bare ringer til dig, så foregår forløbet sådan her:

  • Teknikeren ringer til dig. 
  • Har du fejl på din internetforbindelse, kan vi give dig den bedste hjælp, hvis du er hjemme, når teknikeren ringer.
  • Har du fejl på dit TV, er det nødvendigt, at du er hjemme, når teknikeren ringer.
  • Kan fejlen løses over telefonen, fejlretter teknikeren. Hvis det kræver din assistance, guider teknikeren dig over telefonen. 
  • Kan fejlen ikke løses over telefonen, aftales en tid til et besøg af en kørende tekniker.
  • Når fejlen er løst, får du altid teknikerens navn og direkte telefonnummer. 

Sådan kan du forberede dig

  • Sørg for at kunne besvare din telefon på det aftale tidspunkt.
  • Er det din TV-løsning, der skal fejlrettes, så sørg for at være hjemme.
  • Hav gerne din computer tændt, så du kan teste om tingene virker, efter fejlen er løst.
  • Sørg for at dit bredbåndsudstyr er tilgængeligt, så du kan hjælpe teknikeren med at slukke/tænde det, hvis det er nødvendigt.

 

Har du brug for et nyt tidspunkt?

Kan du alligevel ikke være hjemme på det aftalte tidspunkt, kan du ændre tidspunktet ved at klikke linket i den sms, vi har sendt.

Du kan ombooke din teknikertid i den sms, vi har sendt

Er fejlen forsvundet af sig selv?

Hvis problemet løser sig inden teknikeren har været på besøg, kan du selv afslutte sagen.

Du kan benytte linket i den sms, du har modtaget.

Du har også mulighed for at aflyse ved at sende en sms med ordet AFLYS til nummeret 20 31 02 02.

Skal du alligevel ikke bruge en tekniker, er det let at aflyse

Del din mening med os

Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen