Ændring af mobil-abonnement

Her på siden kan du se, hvordan du ændrer i dine mobil-abonnementer.

Overvejer du at flytte dit nummer til YouSee og samtidig beholde dit nuværende mobilnummer? Det kan du sagtens gøre. Du skal blot tilvælge at ville flytte dit nuværende nummer, når du bestiller et produkt hos os. Så klarer vi resten.

Det er vigtigt, at du ikke selv opsiger dit nuværende abonnement hos din nuværende udbyder, fordi du i så fald kan risikerer at miste dit nummer.

For at vi kan overføre dit telefonnummer til YouSee, skal du gøre følgende:

  1. Tilvælg at overføre dit nuværende telefonnummer, når du bestiller et YouSee abonnement
    Det kan du gøre i en YouSee butik, ved at kontakte Kundeservice eller online. Køber du et abonnement online, skal du vælge Flyt nuværende nummer i tilmeldingsforløbet.
  2. Hav oplysningerne klar
    Du skal afgive en fuldmagt, der giver YouSee lov til at overføre og opsige dit telefonnummer. Hvis du for eksempel bestiller dit mobilabonnement online, udfylder du automatisk fuldmagten som en del af købsprocessen.

    Ved overførsel af et mobilnummer er det vigtigt, at du oplyser både dit mobil- og dit SIM-kortnummer. SIM-kortnummeret finder du på dit SIM-kort, som sidder i mobiltelefonen. Nummeret består af mellem 11 og 20 cifre. Se her, hvordan du finder dit SIM-kortnummer.
  3. Vælg, om overførslen skal finde sted, når du modtager SIM-kortet eller efter bindingsperiodens ophør
    Overflytning på en valgfri dato (eller hurtigst muligt herefter): Du vælger selv en dato, hvor du ønsker dit nummer overført til YouSee. Dit nummer kan tidligst blive flyttet indenfor 8 dage fra den dag, du foretager din bestilling, for at vi kan sikre os, at du har modtaget dit nye SIM-kort. Det fastlagte leveringstidspunkt står på den ordrebekræftelse, du modtager.

    Flytning efter bindingsperiodens ophør: Vi kan overflytte dit nummer til YouSee, når din bindingsperiode hos din nuværende udbyder er slut. Så slipper du for at få regninger fra både din nuværende udbyder og YouSee.

Når vi har modtaget og registreret din bestilling, sender vi ordren om overførsel til dit nuværende teleselskab.

Værd at vide om overførsel af nummer

Bindingsperiode

Når du overfører dit nummer, kan din nuværende udbyder opkræve for opsigelses- eller bindingsperiode. De fleste teleselskaber har 30 dages opsigelse. Hvis du ønsker overførsel på en dato, der ligger før udløbet af din bindingsperiode hos dit nuværende teleselskab, er dit nuværende teleselskab berettiget til at opkræve betaling for den resterende del af bindingsperioden.

Gendannelse af iPhone

Hvis din iPhone er låst til et andet netværk, når du skifter til YouSee, kan det være en fordel at gendanne din iPhone til fabriksindstillinger. Først bør du dog lave en sikkerhedskopi af indholdet på din iPhone. 

Se, hvordan du sikkerhedskopierer og gendanner din iPhone

Opsætning af mobil til YouSee's netværk

Hvis du er skiftet til YouSee fra en anden udbyder, skal du bruge en opsætning til YouSee's netværk for at kunne gå på nettet, sende mms mv. Hvis din mobil ikke automatisk er opsat til YouSee's netværk, når du sætter dit YouSee SIM-kort i mobilen, kan du få hjælp og vejledning til opsætning.

Typisk stillede spørgsmål



  • Du kan ikke overføre:

    • Underliggende numre, såsom mobilsvarnummer og faxnumre.
    • Numre, der er reserverede.
    • Numre, der ikke er aktive, dvs. opsagte og spærrede numre. Du skal altså ikke selv opsige dit nummer. Det sørger YouSee for. Opsiger du selv nummeret, bliver overførslen afvist.

  • Oprettelsesprisen når man nummerporterer, dvs. overfører et nummer til YouSee, følger de normale oprettelsesgebyrer for nyt abonnement. Gebyret varierer alt afhængig af abonnement.


  • Dit nuværende selskab kan afvise ordren. De hyppigste årsager til afvisning er:

    • Navnet på oprettelsesskemaet stemmer ikke overens med det navn, som dit selskab har registreret på telefonnummeret.
    • Hvis I er to ejere af abonnementet, skal I begge to skrive under på fuldmagten.
    • Ukorrekte oplysninger vedr. adresse, kundenummer m.m.
    • Telefonnummeret er ikke aktivt.
    • Fuldmagt (skema med underskrift) er ikke modtaget. Bemærk, at det ikke er alle selskaber, der benytter fuldmagt i forbindelse med nummeroverførslen, og det er derfor ikke sikkert, at du har modtaget en fuldmagt.
    • SIM-kort- og mobilnummer passer ikke sammen.
    • SIM-kortnummeret er ikke aktivt.
    • Der mangler CVR-. eller CPR-nummer.
    • Nummeret findes ikke hos det pågældende selskab.

  • Har du købt en ny mobiltelefon i forbindelse med overførslen af dit mobilnummer, og vi af den ene eller anden årsag ikke kan overføre mobilnummeret, skal du være opmærksom på, at vi ifølge vores vilkår har lov til at oprette et nyt mobilnummer til dig.

  • Din mobiltelefon kan være SIM-låst af din tidligere udbyder. Hvis dette er tilfældet, vil dit SIM-kort fra YouSee ikke virke sammen med din telefon, før SIM-låsen er fjernet. Er du usikker, kan du sætte dit YouSee SIM-kort i din mobiltelefon. Kortet bliver afvist, hvis telefonen er låst.

    Så skal du kontakte din tidligere udbyder

    Det er den udbyder, du har købt mobiltelefonen hos, der skal hjælpe dig med at fjerne SIM-låsen. Du skal oplyse dit IMEI-nummer til din tidligere udbyder, som åbner for din telefon. Se, hvordan du finder dit IMEI-nummer


  • Ja, det kan du godt. Hvis du ønsker at fortryde overførelsen, skal du kontakte YouSee Kundeservice. Fortrydelsen kan ske frem til to dage, før dit telefonnummer bliver overført til YouSee. Datoen fremgår af den ordrebekræftelse, vi sender, når YouSee har fået en accept og dato for overførslen.


  • Mangler der en underskrift eller SIM-kort nummer på din fuldmagt, når du flytter telefonnummer, modtager du en påmindelse. Første påmindelse sendes 10 hverdage, efter ordren er registreret. Anden påmindelse sendes 15 dage, efter første påmindelse er sendt. Er de manglende informationer stadig ikke modtaget 15 dage herefter, tildeles du et nyt nyt telefonnummer (gælder kun hvis du har købt ny mobiltelefon i forbindelse med overførslen af dit nummer).

Relaterede artikler