Sådan beholder du dit nuværende nummer

Behold dit nuværende mobilnummer

Vil du beholde dit mobilnummer, når du skifter til YouSee, skal du bare vælge ’Flyt mit gamle nummer til YouSee’, når du er ved at oprette dig som kunde. Så sørger vi for at kontakte dit nuværende selskab, opsige dit mobilabonnement for dig, og få flyttet mobilnummeret over til os.

Det er vigtigt, at du ikke selv opsiger abonnementet, for det forhindrer os i at flytte dit nummer, og du risikerer at miste mobilnummeret.


Herunder har vi samlet svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet i forbindelse med nummerflytning.

 

  • Du kan oprette dig og få flyttet dit nummer med over på 2 måder.

    Du kan vælge at oprette dig online på vores hjemmeside.

    Du kan også ringe til vores Kundeservice, så opretter de abonnementet for dig.

    Hvilke oplysninger skal I bruge?

    Ved oprettelsen skal du oplyse dit nuværende mobilnummer, navnet på dit nuværende teleselskab og dit SIM-kort nummer. Du skal muligvis sende en fuldmagt til os, før vi kan flytte nummeret til YouSee, men langt de fleste teleselskaber godkender en nummerflytning, så længe vi oplyser det rigtige mobilnummer og SIM-kort nummer.


  • Du finder SIM-kort-nummeret på bagsiden af selve SIM-kortet.

    Du kan også finde det på de forskellige typer mobiler. Se herunder, hvordan du gør.

    iPhone:

    • Tryk på Indstillinger
    • tryk på Generelt
    • Tryk på Om
    • Scroll ned til punktet ICCID - nummer, der står ud for her, er dit SIM-kort-nummer

    Windows Phone (7,5 eller nyere):

    • Tryk på Indstillinger
    • Tryk på Om
    • Tryk på Flere oplysninger
    • Ud for SIM-id står dit SIM-kort-nummer

    Android:

    • På Android-mobiler kan du ikke finde dit SIM-kort-nummer via menuen. Du kan til gengæld hente apps i Google Play Butikken, der kan hjælpe dig med at aflæse dit SIM-kort-nummer.  
  • Nej, når du bestiller en nummerflytning hos YouSee, så sørger vi for at opsige dit nummer og abonnement for dig.

    Har du selv opsagt nummeret, vil nummerflytningen blive afvist, og du mister samtidigt dit nummer.
  • Der er nogle få numre, det ikke vil være muligt at overføre:

    • Fastnet numre – vi har ikke mulighed for at ændre et fastnetnummer til mobilnummer
    • Underliggende numre, så som mobilsvar og faxnumre
    • Numre, der er blevet opsagt hos dit nuværende teleselskab
  • Når du har oprettet et abonnement hos os enten på vores hjemmeside eller gennem vores kundeservice, kontakter vi dit nuværende teleselskab indenfor 24 timer. De vender tilbage til os med en dato, hvor dit nummer kan flyttes til YouSee.
  • En del selskaber har en opsigelsesperiode på 30 dage, og vi flytter ikke dit nummer over til os i din opsigelsesperiode.
  • Er der bindingsperiode på dit nuværende abonnement, flytter vi ikke dit nummer, før denne binding er slut.
  • Så snart du har modtaget dit SIM-kort fra YouSee, kan du kontakte os og bede om at få flyttet dit nummer over til os, selvom du stadig er midt i en bindings- eller opsigelsesperiode. Dit nummer vil kunne blive flyttet indenfor 24 timer i hverdagene, eller du kan bede om at få flyttet dit nummer over på en hvilken som helst hverdag indenfor perioden.

    Bemærk, vil du have dit nummer flyttet indenfor bindings- eller opsigelsesperioden, er dit nuværende teleselskab berettiget til at opkræve betaling for den resterende del af perioden.
  • Dit nuværende selskab kan afvise ordren. De mest almindelige afvisningsgrunde er bl.a.:

    • Mobilnummeret er ikke aktivt.
    • SIM-kort nummer og mobilnummer passer ikke sammen.
    • SIM-kort nummeret er ikke aktivt.
    • Nummeret findes ikke hos det pågældende selskab.
    • Hvis dit nummer er et erhvervsnummer, kan det afgivende selskab afvise. I det tilfælde skal vi sende en fuldmagt til dig.
    • Fuldmagt (skema med underskrift) er ikke modtaget. Bemærk - det er ikke alle selskaber, der benytter fuldmagt i forbindelse med nummeroverførslen, og det er derfor ikke sikkert, at du har modtaget en fuldmagt.
  • Har du modtaget dit SIM-kort til dit YouSee Mobil-abonnement, og det ikke virker endnu, kan der være flere årsager til dette:


    • Dit nummer er ikke blevet flyttet til YouSee endnu. Du kan se i den mail, vi har sendt vedrørende flyttedato, hvornår dit nummer overgår til os. Du kan også se status ved at logge ind på Mit YouSee Mobil. På forsiden vil der stå, hvilken dato dit nummer bliver flyttet over til os.
    • Har du en iPhone fra 2011, kan din mobiltelefon være SIM-låst af dit tidligere selskab. Hvis dette er tilfældet, vil dit SIM-kort fra YouSee ikke virke sammen med din telefon, før SIM-låsen er fjernet.
  • Er din telefon SIM-låst, behøver du blot at ringe til det tidligere selskab og få dem til at låse telefonen op. Du skal oplyse dit IMEI nummer. Dit IMEI nummer finder du ved at taste *#06# på din telefon.
  • Er din iPhone låst til et andet netværk, når du skifter til YouSee, skal telefonen først have fjernet sin SIM-lås. Det gør du ved at kontakte det tidligere selskab og få dem til at låse telefonen op. Du skal oplyse dit IMEI nummer, som du finder ved at taste *#06# på din telefon.

    Derefter skal du lave en sikkerhedskopi og til sidst gendanne din iPhone, så du beholder alt det indhold, du har på telefonen.

  • Når du sætter dit YouSee SIM-kort i telefonen, kan din telefon automatisk bruge MMS og gå på internettet, hvis altså din telefon understøtter disse tjenester. Har du ikke en smart-phone, er det anderledes. Du vil modtage opsætnings-SMS’er, som du så åbner med din PIN-kode.

    Hvis du oplever problemer med de automatiske opsætninger, kan du altid sætte din telefon op manuelt til MMS og internet.


  • Ja, fortryder du at få flyttet dit nummer til YouSee, skal du kontakte vores kundeservice senest 1 hverdag før, nummeret bliver flyttet over til os. Datoen for nummerflytningen kan du finde i den mail, vi har sendt, der bekræfter, at nummeret bliver flyttet over til os.

    Kontakt Kundeservice



Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.

Relaterede artikler