Sådan spærrer du dit SIM-kort ved tyveri

Er uheldet ude, og er din mobiltelefon blevet stjålet? Så skal du hurtigst muligt spærre dit SIM-kort for at undgå misbrug og store regninger

Er din mobiltelefon blevet stjålet skal du ringe til tyverispærring på 70 70 30 20. Du kan ringe døgnet rundt for at få dit kort spærret, så det ikke kan misbruges.

Det er også en god idé at anmelde tyveriet til politiet og dit forsikringsselskab og få politiet til at spærre din mobiltelefon i et særligt register. Her skal du bruge IMEI-nummer på din mobiltelefon. IMEI-nummeret kan du finde på din kvittering, fra da du købte mobiltelefonen. Du kan også få oplyst IMEI-nummeret ved at taste *#06# på mobiltelefonen.

Bemærk, at du hæfter for al trafik, indtil det øjeblik du spærrer abonnementet hos Kundeservice. Vær også opmærksom på, at du stadig betaler abonnement/minimumsforbrug, selvom dit SIM-kort er spærret.

Hvordan genåbner jeg nummer/nyt SIM-kort?

Finder du efterfølgende dit SIM-kort, kan du altid kontakte Kundeservice og få genåbnet dit kort. Du kan også bestille et nyt SIM-kort hos Kundeservice eller via Selvbetjeningen.

Bemærk, at genåbning af SIM-kort eller bestilling af nyt SIM-kort sker mod et gebyr.


Relaterede artikler