Har du brug for en tekniker fra YouSee?

Hvis du har problemer med dit tv, eller din bredbånds- eller telefonforbindelse, kan det være, at du har brug for hjælp fra en af vores teknikere.

Før du ringer og bestiller en tekniker er der en række ting du skal være opmærksom på. Vi har nedenfor samlet en række relevante informationer vedrørende et teknikerbesøg fra YouSee.
  • Hvis du ønsker at foretage ændringer eller har problemer med dine produkter fra YouSee, er der flere ting du selv kan gøre ved enten at finde hjælp på kundeservice.yousee.dk eller ved at ringe til kundeservice.

    Hvis der bliver behov for en tekniker, kan det ske på to måder:


    Teknikeren kontakter dig på telefonen
    Vi får en driftstekniker til at kontakte dig via telefon inden for et aftalt tidsrum, der passer dig.  
    Driftsteknikeren kan ofte løse følgende problemer:

    • Fejl i udstyr – kan ofte blive sendt med posten
    • Lyd og billede problemer på din tv forbindelse
    • Udfald eller problemer med din bredbåndsforbindelse
    Vi sender en kørende tekniker ud til det fysiske udstyr
    Nogle gange kan opgaven blive løst, uden at teknikeren skal på besøg i dit hjem, andre gange er det nødvendigt, at vi laver en aftale om, at teknikeren kommer, inden for et aftalt tidsrum.

    Den kørende tekniker kan løse følgende problemer:

    • Fysiske fejl i nettet, for eksempel overgravede eller ødelagte kabler
    • Fejl i installationen i dit hjem
  • Kan kundeservice eller vores driftsteknikere ikke hjælpe dig med at rette fejlen over telefonen, laver I en aftale om, at der bliver sendt en kørende tekniker ud for at rette fejlen.

     

    Når teknikeren skal ind i dit hjem

    Når teknikeren skal ind i dit hjem, for at løse opgaven, kan vi tilbyde to typer aftaler

    • Halvdags aftaler, som ligger i tidsrummet 7.30-12.00 eller 12.00-16.00 
    • Heldagsaftaler, som ligger i tidsrummene 7.30-16.00. 

    Teknikeren ringer 30 minutter før

    Teknikeren vil ringe til dig inden for det aftalte tidsrum, og 30 minutter før han går i gang med opgaven. Det er nødvendigt at du er hjemme på det aftalte tidspunkt – eller kan komme hjem indenfor 30 minutter, når teknikeren ringer.

     

    Hvis du ikke er hjemme, når teknikeren kommer

    Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr på 550 kr. for forgæves teknikerbesøg.

  • Når teknikeren kontakter dig på telefonen

    Ved telefonisk fejlretning hos vores driftsteknikere, er det ikke en forudsætning at du skal være hjemme – i mange tilfælde vil det dog være en fordel.


    Når teknikeren skal ind i dit hjem

    Hvis vi har lavet en aftale om, at en kørende tekniker skal rette en fejl, hvor han skal have adgang til din bolig, er det vigtigt at du er hjemme eller kan komme hjem indenfor 30 minutter i det valgte booking-interval. Du skal ligeledes sikre, at teknikeren har uhindret adgang til anlæg og installationer på din adresse.


    Myndig person i huset

    Hvis det bliver nødvendigt for teknikeren, at der bliver truffet et valg, så skal der være én i huset, der er i stand til at træffe det valg (for eksempel kan det være nødvendigt at bore et hul i væggen).


    Hvis du ikke er hjemme, når teknikeren kommer

    Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr på 550 kr. for forgæves teknikerbesøg.

  • Ved at tjekke din egen installation, kan du undgå at skulle betale for et unødigt besøg fra en af vores teknikere, hvis det viser sig, at fejlen ligger i din egen installation.

    Find hjælp om:

    Få hjælp og yderligere information på kundeservice.yousee.dk.

  • Fejlen forsvinder

    Hvis du har fejlmeldt dit produkt, er det vigtigt at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde, inden du har haft besøg af teknikeren, så din tid kan gå til en anden kunde. 

     

    Du kan aflyse din teknikertid via linket i den sms, du har modtaget fra os. Du kan også sende en sms med ordet AFLYS til nummeret 20 31 02 02.

     

    Tidspunktet passer mig ikke

    Det er vigtigt, at du kontakter os, hvis det aftalte tidspunkt alligevel ikke passer dig.

     

    På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr på 550 kr. for et forgæves teknikerbesøg, og tiden bliver ledig til en anden kunde, som også står og har brug for en tekniker.

     

    Hvis du har modtaget en sms fra os i forbindelse med din teknikerbooking, så vil du der kunne finde et link til at ændre tidspunktet.

     

    Du kan også altid ringe til os på 70 70 40 40 for at aflyse teknikerbesøget eller aftale en ny tid.

  • Hvornår betaler vi for et teknikerbesøg? 

    Forstyrrelser i signalet

    Hvis signalet fra os er ustabilt, og det er årsagen til det problem, du oplever med dit YouSee-produkt, får du naturligvis ikke en regning. 

     

    Fejl ved YouSee udstyret

    Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har lejet hos os, eller hvis du har købt YouSee-udstyr, som er inden for garantiperioden, sørger vi for at udbedre fejlen hurtigst muligt, uden at du får en regning. 

    Ét stik i dit hjem
    Har du kun ét tv-stik (som udgangspunkt placeret tæt ved afleveringspunktet) i dit hjem, og er det defekt, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået. 

    YouSee's afleveringspunkt

    Signalet fra YouSee kommer ind i din bolig via en stikledning (et kabel, som kommer udefra og ind i din bolig). YouSee har ansvaret for signalet og installationen til dette afleveringspunkt. Hvis  fejlen ligger før afleveringspunktet, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.

     

    Hvornår skal du selv betale?

    Fejl ved produkter, som ikke er fra YouSee

    Hvis årsagen til fejlen stammer fra et produkt eller udstyr, som du ikke har købt eller lejet hos os,  vil du blive opkrævet for teknikerbesøget. For eksempel kan der være tale om fejl ved dit tv, din pc, din telefon eller dine kabler.

     

    Fejl ved produkter, som er fra YouSee

    Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har købt hos os, og garantiperioden er udløbet, vil vi stadig gerne hjælpe dig, men du modtager en regning for vores besøg. 

     

    Fejl efter YouSee's afleveringspunkt

    Ligger årsagen til fejlen efter afleveringspunktet (ledningen udefra og ind i huset), det vil sige i din egen hjemmeinstallation, vil teknikerbesøg og fejlretning medføre en regning. Vi kan hjælpe med at udbedre fejlen for dig mod betaling.

     

    Forgæves besøg

    Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for forgæves teknikerbesøg.


    Kabel på din grund er gravet over

    Er kablet på din egen grund blevet gravet over, skal du kontakte YouSee. Vi kommer og reparerer kablet. Herefter vil skadevolder blive opkrævet for reparation af kablet. 

    Nedgravning af kabel på din egen grund

    Bor du i hus, skal du selv grave dit kabel ned. Reglerne for gravning finder du i vores abonnementsvilkår. Vi gør det også gerne for dig mod betaling. Hvis du ønsker vores hjælp, skal du ringe på 70 70 40 40.

     

  • Forgæves teknikerbesøg 550 kr.

     

    Startgebyr

    • 550 kr. - hverdage 7.30 - 16.00
    • 1.000 kr. - hverdage 16.00 – 7.30 samt weekend og helligdage.

    Pris per time udover startgebyr

    • 687, 50 kr. - hverdage 7.30 - 16.00.
    • 1000 kr. - hverdage 16.00 - 07.30 + weekend og helligdag.

    (Du opkræves per påbegyndte halve time. Så er teknikeren der kun en halv time, opkræves du halvdelen af timeprisen)


     
    Bemærk, at der i nogle tilfælde kan være ekstraudgifter til materialer.
    Den samlede regning for et teknikerbesøg kommer ikke nødvendigvis på den førstkommende faktura, da der kan være nogle dages behandlingstid.
  • Postforsendelse eller tekniker

    I de fleste tilfælde vil du få sendt dit YouSee udstyr med posten, frem for at vi sender en tekniker til at skifte udstyret.


    Postforsendelse og leveringstider

    Vi kan ikke garantere en fast leveringstid på forsendelse af nyt udstyr. Vi benytter Post Nord som leverandør, og hertil skal medregnes en usikkerhed omkring levering fra deres side.

    Vi plejer dog at bruge følgende retningslinjer som fingerregel:


    • Udstyr bestilt hverdage før kl. 16.30
      Udstyret bliver afsendt fra vores lager samme dag, og hvis alt forløber regelmæssigt, kan du forvente at modtage udstyret næste hverdag. 

    • Udstyr bestilt i weekenden og på helligdage
      Udstyret bliver sendt fra vores lager førstkommende hverdag, hvorefter du kan forvente at modtage udstyret dagen derpå.

  • Du kan få personlig hjælp hos vores Kundeservice ved at ringe på 70 70 40 40.

    For driftsinformation kan du besøge https://yousee.dk/hjaelp_og_support/driftsinformation.aspx

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.

Relaterede artikler