Hjælp til bredbånd



Hvordan genstarter og nulstiller jeg mit modem?

Har du problemer med at komme på internettet, mister du ofte forbindelsen til internettet eller går det langsomt?

Nogle gange kan det være nødvendigt at genstarte din YouSee HomeBox, hvis du oplever problemer med at komme på nettet.

I enkelte tilfælde kan det være nødvendigt at nulstille/resette boksen – har du f.eks. ændret på indstillingerne og efterfølgende mistet eller glemt dit brugernavn og/eller adgangskode til dit wi-fi, så kan en nulstilling hjælpe med at gendanne til fabriksindstillingerne, så de ændringer du måtte have lavet vil bliver nulstillet.

Genstart boksen

Hvornår skal jeg genstarte min Homebox? Du skal genstarte din router, når du har problemer med din internetforbindelse, oplever lav hastighed eller ikke kan få forbindelse til routeren.

  1. Sluk din HomeBox, enten på knappen bagpå eller trække strømstikket ud.
  2. Vent 10-15 sekunder.
  3. Tænd din HomeBox igen, enten ved at trykke på knappen eller ved at sætte strømstikket i på ny.
  4. Afvent at boksen starter op og får forbindelse. Der kan gå et par minutter, før den er klar.
Du finder Power knappen bag på din TDC HomeBox

Reset/nulstilling

Hvornår skal jeg nulstille min router? Du skal nulstille din router, hvis du har genstartet routeren, uden at problemet blev løst. Eller hvis du har ændret på indstillinger som f.eks. netværksnøgle og adgangskode til YouSee HomeBox, kan det være nødvendigt at nulstille den til fabriksindstillingerne.

Bemærk! Ved nulstilling fjernes alle ændringer du har foretaget i YouSee HomeBox fuldstændig. Efter nulstilling vil netværksnavn (SSID) og krypteringsnøgle (WPA/WPA2 passphrase) blive stillet tilbage til det, der står i bunden af YouSee HomeBox.

Sådan gør du

  1. Find nulstillings-knappen (markeret med Reset) i en fordybning på din HomeBox.
  2. Tryk den ind og hold den inde i 15 sekunder med en kuglepen eller en anden spids genstand. Bemærk at din YouSee HomeBox skal være tændt.
  3. Din HomeBox starter nu op igen og gendanner fabriksindstillingerne, der står i bunden af eller bag på din YouSee HomeBox. Det kan tage nogle minutter.

Løste det ikke dit problem?

Du kan finde hjælp til de mest almindelige problemer nedenfor.

Gode råd til wi-fi og placering af router

Har du ingen eller dårlig internetforbindelse

Eller du kan kontakte kundeservice

Resetknappen finder du bag på din TDC HomeBox

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.