Hjælp til bredbånd



Hvordan genstarter eller nulstiller jeg mit Hybrid Modem?

Hvis du har problemer med din internetforbindelse, kan det ofte løses ved, at du genstarter dit modem. I visse tilfælde kan det også være nødvendigt at nulstille modemmet. Det kan for eksempel være, hvis du har mistet dit brugernavn eller din adgangskode til dit wi-fi-netværk. En nulstilling gendanner nemlig fabriksindstillingerne, så du kan bruge det brugernavn og kodeord, der står på selve modemmet.

Her fortæller vi dig, hvordan du kan genstarte og nulstille dit Hybrid Modem. 
 

Genstart Hybrid Modem

Hvornår skal jeg genstarte mit Hybrid Modem?

Du skal genstarte dit modem, når du har ustabil eller langsom internetforbindelse, eller hvis du slet ikke kan komme på nettet.
 
Sådan gør du:
  1. Sluk for modemmet. Det kan du enten gøre ved at tage stikket ud eller trykke på knappen, som sidder bag på modemmet.  
  2. Herefter skal du vente 15 sekunder, inden du tænder for modemmet igen.
  3. Vent, mens dit modem starter op og får forbindelse. Der kan gå et par minutter, før modemmet er klar.
 

Nulstil Hybrid Modem

Hvornår skal jeg nulstille mit modem? 

Du skal nulstille dit modem, hvis det ikke hjalp at genstarte modemmet. Eller hvis du har brug for at gendanne fabriksindstillingerne - fx hvis du har glemt dit personlige kodeord. 
 
Sådan gør du: 
  1. Først skal du finde nulstillingsknappen bag på modemmet. Det er det lille hul, hvor du lige kan få plads til spidsen af en kuglepen.

  2. Sørg for, at modemmet er tændt. Tryk knappen ind i 15 sekunder.

  3. Dit Hybrid Modem starter nu op igen og gendanner fabriksindstillingerne. Herefter skal du bruge de login-oplysninger, der står på mærkatet på modemmet.  

Bemærk, at der kan gå op til 45 minutter, før dit modem er klar til brug.

Driller forbindelsen stadig?

Måske er wi-fi-signalet svagt.

Her får du gode råd til placering af modem, så du får den bedste forbindelse. 

Her kan du tjekke, om der er registreret driftsforstyrrelser på din adresse. 

Dit modem kombinerer internettet fra DSL-stikket med 4G-signalet. Derfor bør du også tjekke, om der er problemer med mobilnettet. 

Du kan selvfølgelig også vælge at kontakte os.

Del din mening med os


Karakterer tilbage

Tak for hjælpen