Hjælp til bredbånd



Ofte stillede spørgsmål om installation af bredbånd via kabel-tv-stikket

I denne artikel finder du svar på de mest stillede spørgsmål, der opstår, når du skal installere bredbånd via antennestikket (coax). 

Hvornår modtager jeg mit udstyr?
Vi sender dit udstyr i god tid, så det er klar til den dag, du skal tage det i brug. Så snart vi har sendt pakken afsted, sender vi dig en sms med information om, at pakken er på vej. Hvis vi ikke har dit telefonnummer, modtager du i stedet en email med samme information. 
I sms-beskeden og emailen vil der også være et Track & Trace-link til Postnord, hvor du kan spore din pakke. 

Hvad gør jeg, hvis min pakke er forsinket eller forsvundet?
Hvis du ikke har modtaget et Track & Trace-link, er det højst sandsynligt, fordi vi ikke har noteret rigtigt telefonnummer eller email. Du skal derfor ringe til YouSee på telefon 70 70 40 40 og tjekke, om der er fejl i det navn eller den adresse, du har oplyst i forbindelse med din bestilling. Hvis du HAR modtaget et Track & Trace-nummer, og du kan se, at din pakke sidder fast et sted, skal du ringe til Postnord. Så er pakken nemlig i deres varetægt. 

Skal jeg gemme emballagen?
Vi kræver ikke, at du sender udstyret retur i den originale emballage, men det kan være en god idé at beholde kassen - så slipper du for at finde en ny æske, hvis du en dag skal sende udstyret tilbage til os. Det vigtigste er, at du bruger den returseddel, du får af os, så du ikke skal betale for forsendelse. 

Hvornår kan jeg installere mit nye bredbånd?
Du kan installere dit nye bredbånd senest kl. 18:30 på den dag, der står på din ordrebekræftelse. 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan komme på nettet?
Hvis du har ventet til efter 18:30 på dagen, og du har fulgt vejledningen korrekt, så skal du tage kontakt til os på 70 70 40 40. Så kan vi tjekke, om der er et problem med din forbindelse. Du kan også klikke på linket her for at se driftsinformation for dit område.

Kan man fremrykke processen?
Du kan godt betale for at gøre ordren til en ekspresordre, så teknikeren installerer forbindelsen med kortere varsel. Det bedste er, at du ringer ind til os på 70 70 40 40 og forhører dig om mulighederne. 

Hvad skal jeg have forberedt derhjemme?
Inden du går i gang med at installere dit bredbånd, skal du finde det antennestik, som dit modem skal sluttes til. Hvis du ikke på forhånd ved, hvilket stik er det rigtige, bliver du nødt til at prøve dig frem ved at følge den medsendte vejledning. Husk, at du først kan afprøve det, når forbindelsen er aktiv. 

Man kan have mange antennestik i sit hjem, men der er nogle tommelfingerregler, som kan lette processen:
Det gælder om at finde dét stik, hvor tv- og bredbåndssignalet kommer ind i din bolig udefra. Typisk sidder stikket i det rum, der ligger tættest på vejen. I nyere huse og lejligheder befinder stikket sig typisk i boligens teknikskab. 

Hvis det ikke lykkes dig at finde det rigtige antennestik, kan du betale for at få en tekniker ud for at hjælpe dig. Klik på dette link for at læse mere om mulighederne. 

Er der noget, jeg skal overveje i forbindelse med tilslutning?
Hvis du allerede nu ved, hvilket antennestik du skal bruge, kan du sørge for at give modemmet den bedste placering. Her kan du få mere at vide om, hvordan du optimerer dit trådløse netværk.

 

 
 

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.