Log ind for at få personlig hjælp
Når du er logget ind, kan du se driftsinformation og status på dit abonnement.
Hjælp til YouSee Mail
Sådan tjekker du, om dit mailprogram er indstillet korrekt
Vi opgraderer snart den mail, du har gennem din antenneforening. Det gør vi bl.a. for at gøre den endnu mere sikker.
Derfor skal du tjekke nogle få ting i din mailopsætning, hvis du bruger din foreningsmail via et mailprogram. Og du skal gøre det på alle dine enheder – fx mobilen og din computer.
Bruger du kun din foreningsmail som webmail, behøver du ikke tjekke noget.
I vejledningerne herunder kan du se, hvordan du tjekker indstillingerne på dine enheder. Vær opmærksom på, at der kan være mindre forskelle på de viste eksempler og din version.
Er der ikke en vejledning til dit mailprogram?
Så bruger du sandsynligvis et ældre mailprogram, som ikke kan indstilles til at sende sikre mails. Vi anbefaler dig derfor at skifte til et nyere.
Her kan du se et udvalg af mailprogrammer, du kan skifte til – og på siden får du også vejledninger, der fortæller dig, hvordan du opsætter programmet, så du kan se din foreningsmail i det.
-
Gå til Indstillinger på din mobil og tablet, og vælg punktet Brugere og konti.
1. Tryk på E-mail.
2. Tryk på Kontoindstillinger.
3. Tryk på Konti.
4. Scroll ned, og tryk Udgående indstillinger.
Under Udgående indstillinger skal du udfylde nedenstående felter:
5. SMTP-server: asmtp.yousee.dk
6. Port:587
7. Sikkerhedstype: TLS
8. Indtast din pop3-adgangskode. Har du glemt din pop3-adgangskode, kan du ændre den på Mit YouSee under Mailindstillinger
Gå herefter tilbage til Konti igen (se punkt 3)
Scroll ned og tryk på Indgående indstillinger.
9. Under Server skriver du: pop3.yousee.dk
10. Port sættes til 995.
Så er din mail indstillet korrekt og sikkert.
-
Gå til indstillinger på din mobil.
1. Tryk på Adgangskoder & konti.
2. Tryk på din Youmail.
3. Scroll ned til Server til indgående post.
4. Under Værtsnavn skriver du: pop3.yousee.dk
5. Scroll ned og tryk på SMTP.
6. Tryk på Til under Primær server.
7. Scoll til Server til udgående post.
8. Under Værtsnavn skriver du: asmtp.yousee.dk
9. Under Adgangskode taster du din pop3 kode. Kan du ikke huske din kode, kan du lave en ny på Mit YouSee under Mailindstillinger.
10. Slå Brug SSL til.
11. Serverport sætter du til 587.
Så er din mail opsat korrekt og sikkert,
-
1. Tryk på Oplysninger.
Her skal du vælge den øverste, hvor der står Kontoindstillinger... Tilføj og fjern konti, eller rediger eksisterende forbindelsesindstillinger
2. Under fanen Mail skal du først klikke på din mailadresse og derefter klikke på Rediger.
3. Markér prikken ud for Manuel konfiguration eller flere servertyper
4. Tryk så Næste nede til højre
5. Markér prikken ud for POP eller IMAP
6. Tryk på Næste nede til højre.
7. I dette vindue skal du udfylde felterne ved at skrive følgende:
- Dit navn: Skriv dit eget navn
- E-mailadresse: Skriv din foreningsmail (fx. jensjensen@foreningsmail.dk)
- Kontotype: vælg POP3
- Server til indgående post: pop3.yousee.dk
- Server til udgående post (SMTP): asmtp.yousee.dk
- Brugernavn: Her indtaster du din mailadresse.
- Adgangskode: Skriv den adgangskode, som du valgte, da du oprettede din foreningsmail
- Sæt et flueben ved Husk adgangskode
Tryk så på Næste nede i højre hjørne
8. Vælg fanen Server til udgående post.
- Sæt et flueben ud for Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
- Markér prikken ud for Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post
Tryk på OK
9. Vælg fanen Avanceret. Herunder skal du udfylde følgende:
- Server til indgående post (POP3): 995
- Sæt et flueben ved Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)
- Server til udgående post (SMTP): 587
- Vælg TLS (START TLS) ud for Brug følgende type krypteret forbindelse
Tryk OK nede i højre hjørne
10. Tryk på Udfør nede i højre hjørne
Din YouSee-foreningsmail er nu sat op til at virke med Outlook 2016.
Vi har desværre heller ikke yderligere support på opsætning af mail på mobile enheder, kontakt evt. producent af enheden.
-
1. Højreklik på din Foreningsmail.
2. Klik på Kontoindstillinger (Account Settings).
3. Klik på Skift indstillinger for synkronisering af postkasse.
4. Klik på Avancerede indstillinger for postkasse.
Tjek at følgende står korrekt:
- Indgående mailserver: pop3.yousee.dk
- Udgående mailserver: asmtp.yousee.dk
- Sæt flueben i alle 4 felter.
Afslut ved at klikke på Udført.
Så er din mail opsat korrekt og sikkert.
-
Klik på Mail.
Klik på Indstillinger.
Herefter klikker du på:
- Konti
- Klik på Foreningsmail
- Og klik på Serverindstillinger.
Tjek at følgende står korrekt:
- Værtsnavn: pop3.yousee.dk
- Adgangskode: Indtast din pop3-adgangskode. Kan du ikke huske din kode, kan du lave en ny på Mit YouSee under Mailindstillinger.
- Værtsnavn: asmtp.yousee.dk
Så er din mail opsat korrekt og sikkert.
Del din mening med os
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?