Hjælp til YouSee Mail



Manuel opsætning af Outlook 2016


Har du problemer med at afsende mails? Din server til udgående post  kan være indstillet forkert. Står den til fx 25 skal det rettes til 587. Ellers kan du ikke sende mails. Se punkt 9 i denne vejledning.

1. Tryk på Oplysninger.

Her skal du vælge den øverste, hvor der står Kontoindstillinger... Tilføj og fjern konti, eller rediger eksisterende forbindelsesindstillinger

Tryk på Oplysninger og kontoindstillinger

2. Under fanen Mail skal du trykke på Ny.

Under fanen mail, tryk på ny

3. Markér prikken ud for Manuel konfiguration eller flere servertyper

4. Tryk så Næste nede til højre

Sæt flueben ved Manuel konfiguration og tryk på næste

5. Markér prikken ud for POP eller IMAP

6. Tryk på Næste nede til højre.

Marker POP eller IMAP og tryk næste

7. I dette vindue skal du udfylde felterne ved at skrive følgende:

  • Dit navn: Skriv dit eget navn
  • E-mailadresse: Skriv din YouSee-mail (fx. jensjensen@youmail.com)
  • Kontotype: vælg POP3
  • Server til indgående post: pop3.mail.dk eller pop3.yousee.dk
  • Server til udgående post (SMTP): asmtp.mail.dk eller asmtp.yousee.dk
  • Brugernavn: Skriv det brugernavn, du gerne vil bruge til at logge ind. Du kan fx. skrive din e-mailadresse
  • Adgangskode: Skriv den adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail Få hjælp til din adgangskode
  • Sæt et flueben ved Husk adgangskode

Tryk så på Næste nede i højre hjørne

Udfyld info og tryk næste

8. Vælg fanen Server til udgående post.

  • Sæt et flueben ud for Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
  • Markér prikken ud for Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post

Tryk på OK

Under fanen server til udgående, sæt flueben ved

9. Vælg fanen Avanceret. Herunder skal du udfylde følgende:

  • Server til indgående post (POP3): 995
  • Sæt et flueben ved Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)
  • Server til udgående post (SMTP): 587
  • Vælg TLS (STARTTLS) ud for Brug følgende type krypteret forbindelse

Tryk OK nede i højre hjørne

Bemærk, at du skal bruge specifikke serveroplysninger, hvis du har YouSee Bredbånd gennem din bolig- eller antenneforening. Dem finder du under Serveroplysninger til YouSee Mail.

10. Tryk på Udfør nede i højre hjørne

Tryk udfør

Din YouSee-mail er nu sat op til at virke med Outlook 2016.

 

Vi har desværre ingen support på Microsoft’s Outlook programmer eller Apple Mail og må henvise til yderligere support fra Microsoft tlf. 82 33 31 00 eller Apple på tlf. 70 10 20 07.

Vi har desværre heller ikke yderligere support på opsætning af mail på mobile enheder, kontakt evt. producent af enheden.


Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.