Hjælp til YouSee Mail



Vælg styresystem

Rediger din YouSee mailkonto i Windows 10

Her kan du se, hvordan du redigerer indstillinger på en mailkonto, som allerede er sat op på din PC.

1. Det første, du skal gøre, at er åbne din mail op og sørge for, du er i din indbakke. Derefter skal du højreklikke med musen på din mailadresse i kolonnen til venstre.

2. Tryk nu på Kontoindstillinger.

3. Her kan du ændre adgangskode til din mail, hvis du for nylig har skiftet koden eller din kontos navn i selve mailprogrammet. Hvis du mangler selve koden, kan du logge på Mit YouSee og ændre den under Mailindstillinger.

4. Har du brug for at ændre indgående eller udgående mailserver, skal du vælge Skift indstillinger for synkronisering af postkasse.

5. I det nye vindue skal du først klikke nederst på Avancerede postkasseindstillinger. Herefter folder vinduet sig ud, så du vil se det, som er på billedet over teksten her.

Du kan nu ændre serveren til indgående og udgående post, hvis der ikke står de korrekte oplysninger i feltet.

  • Server til indgående mail: Skriv pop3.yousee.dk eller pop3.mail. Dette gælder også, hvis din mailadresse oprindeligt blev oprettet igennem din antenneforening. Hvis du vil sætte din konto op via IMAP, bruges: imap.yousee.dk
  • Kontotype: Tryk på feltet under Kontotype, og vælg POP3 eller IMAP, afhængig af hvilken kontotype du vil benytte.
  • Udgående (SMTP) mailserver: (Gælder for POP3 og IMAP): asmtp.yousee.dk
  • Sørg for, at der er flueben ved Udgående server kræver godkendelse
  • Sørg for, at der er flueben ved Brug det samme brugernavn og den samme adgangskode til at sende mails
  • Sørg for, at der er flueben ved Kræv SSL for indgående mail
  • Sørg for, at der er flueben ved Kræv SSL for udgående mail 

Du gemmer dine ændringer ved at trykke på Udført.

Del din mening med os

Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen