Hjælp til YouSee Mail



Hvorfor kan jeg ikke modtage mails i ind webmail?

Har du opbrugt din lagerplads i Webmail, vil du modtage en e-mail med følgende emne Your mailbox is over the high watermark.

Problemet kan afhjælpes ved, at  du sletter nogle e-mails i din Webmail, eller du kan hente dem ned med dit e-mail-program på en af dine enheder. Desuden kan e-mails i dine forskellige mapper såsom Kladder, Sendt, Spam og Papirkurv optage en stor del af lagerpladsen. Slet derfor ofte e-mails, som du ikke skal gemme.

Bemærk, at din lagerplads i Webmail er 2 GB. Lagerpladsen tæller alle dine e-mails i alle mapper og undermapper med. Grænsen kan ikke udvides.


E-mails bliver returneret til afsenderen, når de bliver sendt til mig

Problemet skyldes ofte årsagen, som er angivet ovenfor. Du kan også være ramt af, at der bliver sendt e-mails til dig, der ikke overholder den tilladte størrelse. Den maksimalt tilladte størrelse på modtagne e-mails er 40 MB.

4. Under Max str. på mails i mailbox kan du nu ændre på den maksimalt tilladte størrelse på modtagne e-mails (op til 40 MB)
Egenskaber for YouSee webmail

Kontrollér konto-indstillingerne i dit e-mail-program

Bruger du et e-mail-program til at hente dine e-mails som for eksempel Outlook eller Windows Live Mail, skal du undersøge, om programmet gemmer en kopi af e-mailen på serveren. Hvis funktionen er slået til, vil der ligge en kopi af dine e-mails i din Webmail, selvom du har hentet dem til din enhed og dermed optage lagerplads.

Du kan slå funktionen fra på følgende måde i for eksempel Outlook Express

1. Åbn dit e-mail-program

2. Klik på Egenskaber. Klik dernæst på Avanceret

3. Er Gem en kopi af meddelelser på serveren markeret med flueben, skal du fjerne fluebenet.

Din Webmail vil nu ikke gemme e-mails online, efter du har hentet dem. Dermed bliver din lagerplads tømt, når du henter e-mails på din enhed.

Er Gem en kopi af meddelelser på serveren markeret, gemmes dine e-mails både på din enhed og i din YouSee Webmail

Virker din Webmail stadig ikke?

Oplever du stadig, at din Webmail er tom, kan det være, at du allerede har hentet e-mailen til din pc, mobil eller tablet. Kan du ikke finde e-mailen, så bed afsenderen om at sende e-mailen igen.

Kan du stadig ikke se den, bed vedkommende om at reducere størrelsen af e-mailen ved for eksempel at pakke filen/filerne eller opdele e-mailen i flere mindre e-mails.

Er dit problem ikke løst, kan du gå til YouSee Forum. Her kan du se, hvilke spørgsmål andre brugere har haft og svar derpå. YouSee Forum bliver passet af vores kundeservice. Sammen med dygtige YouSee-brugere søger de at svare på netop dit specifikke spørgsmål.


Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.