Hjælp til Mobil og Mobilt Bredbånd



Løsninger til simkort fejl

Kommer der en fejlbesked frem på din mobil, skyldes det i de fleste tilfælde, at der er en fejl med simkortet.

Nedenfor har vi lavet en oversigt over de meste almindelige fejlbeskeder, og hvad de betyder.

    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på Mit YouSee under dit mobilnummer

    Fejlmeddelelsen kan også komme, hvis telefonen er "blacklistet" - det vil sige, at telefonen er meldt stjålet hos politiet.

    Kommer simkortet med samme fejlbesked i en anden telefon, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice.

  • Telefonen har ikke registreret, at du har sat et simkort i.
    1. Tag simkortet ud og tør det af med en tør klud
    2. Sæt simkortet i mobilen igen
    3. Hvis det stadig ikke virker, skal du prøve simkortet i en anden telefon. Hvis simkortet før har virket i din mobil, kan det være tegn på, at kortet er slidt og evt. skal skiftes ud
    1. Tast *05 på telefonen
    2. Telefonen vil bede om en pukkode. Indtast pukkoden
    3. Derefter kan du lave en ny pinkode

    Pukkoden finder du på Mit YouSee under dit mobilnummer

    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på Mit YouSee under dit mobilnummer

    Fejlmeddelelsen kan også komme, hvis telefonen er "blacklistet" - det vil sige, at telefonen er meldt stjålet hos politiet.

    Kommer simkortet med samme fejlbesked i en anden telefon, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice

    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på Mit YouSee under dit mobilnummer
    3. Er numrene identiske, kan du prøve at sætte simkortet i en anden telefon
    Får du samme fejlmeddelelser, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice.
  • Får du en af følgende fejlbeskeder: Begrænsningskode, Forkert kort, Indsæt korrekt simkort, netværkskode, simkort ikke accepteret, subsidy adgangskode, telefonbegrænsning slået til, ugyldigt sim.

    Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.

    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op.
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i.

Del din mening med os

Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen