Få hjælp til simkort

Få hjælp til opsætning, brug og løsning af problemer med sim, pin og puk

Løs problemer med simkort

Nedenfor har vi samlet løsningerne på de mest almindelige simkort fejl. Fejlmeldingen, som du får vist på din skærm, kan du finde herunder og læse mere om, hvordan du skal forholde dig.

  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.

    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i

    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.

  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.

    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i

    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.

    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på YouSee Mobil

    Fejlmeddelelsen kan også komme, hvis telefonen er "blacklistet" - det vil sige, at telefonen er meldt stjålet hos politiet.

    Kommer simkortet med samme fejlbesked i en anden telefon, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice.

  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.
    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i
    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.
  • Telefonen har ikke registreret, at du har sat et simkort i.
    1. Tag simkortet ud og tør det af med en tør klud
    2. Sæt simkortet i mobilen igen
    3. Hvis det stadig ikke virker, skal du prøve simkortet i en anden telefon. Hvis simkortet før har virket i din mobil, kan det være tegn på, at kortet er slidt og evt. skal skiftes ud
    1. Tast *05 på telefonen
    2. Telefonen vil bede om en puk-kode. Indtast puk-koden
    3. Derefter kan du lave en ny pin-kode
    Se din puk-kode på Mit YouSee Mobil
    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på YouSee Mobil

    Fejlmeddelelsen kan også komme, hvis telefonen er "blacklistet" - det vil sige, at telefonen er meldt stjålet hos politiet.

    Kommer simkortet med samme fejlbesked i en anden telefon, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice

    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på YouSee Mobil
    3. Er numrene identiske, kan du prøve at sætte simkortet i en anden telefon

    Får du samme fejlmeddelelser, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice

    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på YouSee Mobil
    3. Er numrene identiske, kan du prøve at sætte simkortet i en anden telefon
    Får du samme fejlmeddelelser, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice
  • Denne fejl betyder, at din telefon er simlåst til tidligere operatør.
    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i
    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.
    1. Sluk og tænd telefonen
    2. Virker det ikke, skal du tjekke, om simkort nummeret bag på simkortet stemmer overens med det nummer, der står på YouSee Mobil
    3. Er numrene identiske, kan du prøve at sætte simkortet i en anden telefon
    Får du samme fejlmeddelelser, er simkortet sandsynligvis defekt. For at få hjælp skal du kontakte Kundeservice
    1. Tast *05 på telefonen
    2. Telefonen vil bede om en puk-kode. Indtast puk-koden
    3. Derefter kan du lave en ny pin-kode
    Se din puk-kode på Mit YouSee Mobil
  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.
    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i
    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.
    1. Tast *05 på telefonen
    2. Telefonen vil bede om en puk-kode. Indtast puk-koden
    3. Derefter kan du lave en ny pin-kode
    Se hvordan du finder din puk-kode
  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.
    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i
    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.
  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.
    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i
    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.
  • Denne fejl betyder, at din telefon er sim-låst til tidligere operatør.
    1. Du skal kontakte dit tidligere selskab, hvor du købte telefonen, for at få låst din telefon op
    2. Ved henvendelse til tidligere operatør skal du have dit IMEI-nummer klar. Dette kan du finde inden i din mobil under batteriet ved at indtaste *#06# på mobilen, på din kvittering, eller på den æske du fik telefonen i
    For at få telefonen låst op kræver det, at du ikke er i binding hos pågældende operatør.

Relaterede artikler