Få hjælp til simkort

Få hjælp til opsætning, brug og løsning af problemer med sim, pin og puk

Bestil og aktivér simkort

Er du ny kunde med mobiltelefoni hos YouSee, modtager du inden for 1-4 dage et aktiveret simkort fra os. Har du fået oprettet et nyt nummer, vil det simkort, du modtager, være aktiveret fra starten.

Får du brug for et nyt simkort herefter, skal du selv aktivere det.

Har du bedt om at få dit nummer flyttet fra dit tidligere selskab til YouSee, vil simkortet først blive aktivt på den dato, hvor dit nummer bliver flyttet. Vi sender datoen for overflytningen af dit nummer til YouSee i en sms.

Simkortet sender vi til dig 5 dage før dit nummer bliver flyttet over til os. Du kan også afhente  simkortet i en af vores YouSee butikker.

Nedenfor kan du se, hvordan du bestiller et nyt simkort og aktiverer simkortet.

Kan du ikke finde din pukkode?

  • Du kan bestille et nyt simkort i Mit YouSee , hos kundeservice og i vores YouSee butikker, det koster 99 kr.

    1. Når du har logget ind med dit personlige brugernavn og adgangskode, vælger du dit abonnement under punktet Mine abonnementer (Mit abonnement) og trykker på Se og redigér.
    2. Her vælger du Nyt simkort og trykker på Køb.

    Hvis du ikke får mulighed for at trykke Se og rediger, vælger du Bestil simkort i fanen til venstre.

    Du kan også bestille et nyt simkort ved at kontakte YouSee Kundeservice, som har åbent hverdage fra kl. 8:00 til 17.30 og fredage til kl. 16.30.

    Har du brug for personlig betjening, kan du bestille et nyt simkort i din nærmeste YouSee Butik.

    Vær opmærksom på, at bestilling af nyt simkort sker mod et gebyr, som vil fungere som en engangsbetaling.

    Se oversigt over gebyrer og engangsbetalinger

  • Der er forskellige måder at aktivere dit kort på, alt efter, hvordan du har bestilt det.

    Har du bestilt dit simkort gennem kundeservice, vil det fremgå af det brev der følger med, om du skal aktivere kortet inden brug eller om det allerede er aktiveret.

    Har du modtaget dit nye simkort med et skrabefelt, kan du aktivere det på én af følgende måder:

    1. Log ind på Mit YouSee, og vælg dit abonnement. Tast de 4 sidste cifre på simkortet.
    2. Ring på 70 70 44 94 og tast dit mobilnummer og de sidste 4 cifre på simkortet. 

    Har du fået et nyt simkort i en butik, kan simkortet først aktiveres efter kl 20.

    Har du modtaget et nyt simkort uden skrabefelt, skal dit kort aktiveres på Mit YouSee. Det gør du ved at:

    • Klikke på Vis detaljer under Mobil på forsiden af Mit YouSee,
    • Rul ned til punktet Sim-kort og klik på Aktivér simkort.

    Herefter er dit nye simkort aktiveret og klar til brug. Dit gamle simkort vil blive deaktiveret.

     

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.

Relaterede artikler