Få hjælp til simkort

Få hjælp til opsætning, brug og løsning af problemer med sim, pin og puk

Har du mobil med optankningskonto og har du fået spærret dit simkort, kan det skyldes uregelmæssigheder med din YouSee Mobil-konto. Et eksempel på dette kunne være, hvis der er blevet trukket store beløb fra din konto i løbet af en kort periode.

Vi spærrer dit simkort, hvis:

  • Din konto har stået i større minus end -50 kr. i mere end 5 dage
  • Den negative saldo på kontoen er større end dit kreditmaksimum

Har den negative saldo på din mobil været større end -50 kr. i 5 dage, vil der blive spærret for udgående telefoni. Er der fortsat negativ saldo efter 25 dage, vil der også blive spærret for indgående telefoni. Efter 10 dage med negativ saldo vil der blive pålagt et spærringsgebyr på 100 kr.

 

Har vi spærret dit simkort uden 5 dages varsel?

Vi spærrer i sjældne tilfælde et simkort med det samme. Årsagen er, at det skyldige beløb overstiger en kontos maksimale kreditbeløb, som vi kalder Kreditmaksimum. Du kan se hvilket Kreditmaksimum, der gælder for dit abonnement på Mit YouSee.

Er du tilmeldt Betalingsservice, så har du som udgangspunkt et kreditmaksimum på 1000 kr. uanset abonnement. 

 

Sådan fjerner du spærringen

Du behøver ikke kontakte Kundeservice for at fjerne en spærring. I langt de fleste tilfælde skyldes spærringen en negativ saldo på kontoen. På Mit YouSee kan du selv indbetale penge, så kontoen igen er i plus.

Du kan indsætte et beløb (minimum 50 kr.) på kontoen. Indsætter du et større beløb end kontoen er i minus med, kan du se den overskydende saldo på forsiden.

Efter indbetaling vil telefonen blive genåbnet indenfor 24 timer. I langt de fleste tilfælde vil telefonen være genåbnet allerede indenfor en time. Det kan være en god idé at slukke og tænde for telefonen igen, for at genåbningen træder i kraft.

 

Sådan undgår du spærringer

Hos YouSee Mobil har vi forskellige services, som du kan bruge for at undgå spærringer. Vi har givet alle en buffer på 50 kr. på kontoen, så der ikke trækkes penge. Så du risikerer ikke at blive spærret, fordi du f.eks har købt en sms-billet til toget.

Så længe du har mindre end -50 kr. på kontoen, bliver det skyldige beløb hævet automatisk med dine månedlige betalinger, når du er tilmeldt Automatisk Kortbetaling eller Betalingsservice.

 

  • Automatisk Kortbetaling sørger for, at alle dine månedlige udgifter bliver betalet samlet. Går din konto under -50 kr., vil Automatisk Kortbetaling sørge for, at der bliver tanket op til 0 kr. hurtigst muligt
  • Betalingsservice sikrer, at din saldo kan gå i minus helt ned til -1000 kr. Med Betalingsservice bliver et overforbrug automatisk betalt med de månedlige udgifter d. 1. i måneden

Relaterede artikler