Få hjælp til simkort

Få hjælp til opsætning, brug og løsning af problemer med sim, pin og puk

Tyverispærring af simkort

Er uheldet ude, og er din mobiltelefon blevet stjålet? Så skal du hurtigst muligt spærre dit simkort for at undgå misbrug og store regninger. Du skal ringe til tyverispærring på 70 70 30 20. Du kan ringe døgnet rundt for at få dit kort spærret.

Det er også en god idé at anmelde tyveriet til politiet og dit forsikringsselskab og få politiet til at spærre din mobiltelefon i et særligt register. Her skal du bruge IMEI-nummer på din mobiltelefon. IMEI-nummeret kan du finde på din kvittering, fra da du købte mobiltelefonen.

Bemærk, at du hæfter for al trafik, indtil det øjeblik du spærrer abonnementet hos Kundeservice. Vær også opmærksom på, at du stadig betaler abonnement/minimumsforbrug, selvom dit SIM-kort er spærret.

Sådan spærrer du kortet fra Mobil Selvbetjening

Logger du ind med dit mobilnummer og en selvvalgt adgangskode, har du mulighed for selv tyverispærre dit simkort. 

Sådan gør du:

  1. Log ind på Mit YouSee Mobil
  2. Klik på Mit abonnement i menuen i venstre side
  3. Vælg Tyverispærring
  4. Bekræft tyverispærring af dit simkort ved at klikke på Spær simkort ikonet
Tyverispærring gennem Mobil Selvbetjening

Sådan genåbner du et tyverispærret simkort

Hvis du finder din mobil, efter du har tyverispærret dit simkort, kan du bestille en genåbning af kortet på Mit YouSee Mobil. En genåbning af SIM-kortet koster 99 kr.

Har du glemt pinkoden?

Har du indtastet forkert pinkode tre gange. skal du bruge din pukkode. Se her, hvordan du finder din pukkode

Relaterede artikler