Hjælp til Mobil og Mobilt Bredbånd
Sådan opretter du et Smart Wear-abonnement til dit Apple Watch
Med et Smart Wear-abonnement kan du lade din iPhone blive hjemme. For abonnementet giver dig mulighed for at ringe, modtage opkald, læse og sende beskeder, lytte til musik og bruge din mobils andre funktioner på dit Apple Watch.
Med Smart Wear kobler du Apple Watch til din iPhone, så du kan bruge dit mobilabonnement på dit ur.
Se her, hvordan du opretter dit Smart Wear-abonnement. Bemærk, i Danmark kan du ikke bruge et Apple Watch købt i USA.
Nederst på siden finder du også en FAQ med spørgsmål og svar til Smart Wear.
1. Sørg for at både iPhone og Apple Watch er opdateret med den nyeste iOS-software.
Tryk derefter på funktionen Watch på din iPhone.
2. Her scroller du ned, og trykker på Mobilnetværk.
3. Tryk på Indstil mobildata.
4. Nu bliver du bedt om at logge ind. Og her logger du ind med dit YouSee Login.
5. Tryk på Næste.
6. Sæt flueben i de to obligatoriske punkter.
7. Tryk på Bestil.
8. Når du ser ovenstående besked, trykker du på Tilbage.
9. Nu er mobilen i gang med at aktivere dit Smart Wear-abonnement.
10. Når cirklen stopper med at dreje rundt, er abonnementet aktiveret.
11. Her kan du fremover se, hvor meget mobildata, du har brugt.
Spørgsmål og svar til Smart Wear
-
Smart Wear er navnet på det abonnementstilkøb, der deler dit mobilabonnementet med Apple Watch e-sim.
-
Du kan få Smart Wear til Apple Watch 3 eller nyere med indbygget e-Sim med den nyeste version af WatchOS – og der skal være integreret e-sim i uret. Dette er markeret på uret ved, at der er en rød ring eller cirkel på den lille drejeskive på uret.
-
Du skal have en iPhone 6s eller nyere og iOS 13 eller nyere. Funktionen kan kun bruges på iPhones.
-
Du skal have et nyere mobilabonnement hos YouSee for at kunne bruge Smart Wear og Apple Watch. Du kan tjekke, om dit YouSee mobilabonnement kan bruges sammen med Apple Watch, ved at sende en sms med teksten Apple Watch til nummeret 33099.
Har du abonnementet Fri+ Fri Data, så har du allerede Smart Wear abonnementet tilknyttet dit mobilabonnement.
Har du Fri+ Fri Data Ekstra-abonnementer, skal du tilkøbe Smartwear til disse ekstra-abonnementer.
-
Du køber Smart Wear i appen Watch på din iPhone. Appen er allerede installeret på din mobil, så du skal ikke ind i App Store for at downloade den. Når du har et Apple Watch, kan du koble det til din iPhone inde i Watch-appen. Du skal have dit Apple ID og dit YouSee Login. Hvis du har glemt dit YouSee Login, kan du få hjælp her.
-
Nej, uret deler det mobilabonnement, du allerede har. Så uret og mobilen deles om dit mobilnummer.
-
Nej, du kan ikke ringe imellem de to enheder, fordi mobilnummeret er det samme for uret og mobilen.
-
Nej, du kan desværre ikke bruge Smart Wear-abonnementet i udlandet. Uret kan dog bruges på samme måde, som hvis du ikke havde et Smart Wear-abonnementet.
-
Du kan stadig ringe og bruge data via uret, men ikke modtage almindelige sms'er. Du kan stadig bruge iMessage.
-
Når du flytter dit indhold fra en iPhone til en anden, vil du automatisk i opsætningsflowet blive spurgt, om du ønsker at flytte dit Apple Watch over på din nye iPhone.
-
Du kan tilknytte ét Apple Watch per iPhone.
-
Et Smart Wear-abonnement koster 30 kr. om måneden. Har du abonnementet Fri + Fri Data, er Smart Wear-abonnementet inkluderet i dit mobilabonnement.
Vil du have Smart Wear til Fri + Fri Data-Ekstraabonnementer, skal du betale 30 kr./md. pr. abonnement. -
Nej, du kan opsige abonnementet når som helst.
-
Du kan bruge den mængde tale og data, der er i dit mobilabonnement. For uret og mobilen deler dit mobilabonnement.
-
Nej, dit Apple Watch har et indbygget e-sim. Det betyder, at du ikke selv skal indsætte et ekstra simkort.
-
Ja, det kan du godt.
-
Ja. Der er allerede en række mobiler, hvor du kan bruge eSIM. Se listen her
-
Ja, det kan du godt.
-
Du kan opsige abonnementet på Mit YouSee eller ved at ringe til os på 70 70 40 40.
-
Du kan ikke tyverispærre Smart Wear, men du kan frakoble Smart Wear-forbindelsen til dit Apple Watch og på den måde sikre, at dit abonnement ikke bliver misbrugt. Det gør du på din iPhone. Abonnementet kan du opsige på Mit YouSee eller ved at ringe til os på 70 70 40 40.
Er din mobil blevet stjålet, skal du opsige dit Smart Wear-abonnement. Når du får en ny iPhone, kan du købe et nyt Smart Wear-abonnement.
Del din mening med os
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?