Betalingsmuligheder

Du har flere forskellige muligheder for at betale din regning. Det er op til dig, om du vil betale den online via vores online betalingsformular, oprette fortløbende Automatisk Kortbetaling - eller om du vil lave en betalingsaftale med din bank via Betalingsservice.

Automatisk Kortbetaling

Med Automatisk Kortbetaling bliver din regning betalt automatisk og uden gebyrer via dit Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard, Maestro eller American Express kort. 

Her på siden viser vi dig, hvordan du:

Sådan opretter du Automatisk Kortbetaling

Du tilmelder din YouSee regning til Automatisk Kortbetaling i Selvbetjening. Når din regning er tilmeldt, bliver den automatisk betalt via det betalingskort, du tilmelder. 

1. Log ind i Mit YouSee

2. I menuen til venstre vælger du Regninger & betaling.

Har du flere abonnementer hos os, skal du vælge det abonnement (kontonummer), du ønsker at oprette Automatisk Kortbetaling på.  

 

Du skal tilmelde Automatisk Kortbetaling for hvert enkelt abonnement, du ønsker at betale med denne løsning.

venstre menu markering omkring regninger

3. Scroll ned og find Automatisk Kortbetaling under Betalingsmetode.

Klik på Vælg ud for Automatisk Kortbetaling.  

Vælg Automatisk Kortbetaling som betalingsmåde på Mit YouSee

4. Sæt flueben ved, at du accepterer vilkårene for Automatisk Kortbetaling 

5. Udfyld din e-mailadresse

6. Udfyld dit mobilnummer (frivilligt), hvis du ønsker at modtage en sms, hver gang din regning bliver betalt.

7. Klik på Start tilmelding.

 

Du er nu ved at skifte til Automatisk Kortbetaling på Mit YouSee

8. Vælg den type betalingskort , du ønsker at betale dine regninger med.

Vælg kort i DIBS oversigten

9.  Udfyld kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.

10. Afslut med Gem kortoplysninger.

Din regning er nu tilmeldt Automatisk Kortbetaling, og du vil modtage en e-mail på den e-mail-adresse du oplyste tidligere i forløbet.

Det betyder, at næste gang du modtager en regning fra YouSee vil den automatisk blive betalt med kortet. 

Bemærk, at hvis du allerede har en ubetalt regning, vil den ikke blive trukket på kortet. Er du i tvivl kan du se hvordan regningen betales på forsiden af regningen.

Udfyld kort-info og afvent bekræftelse

Sådan skifter du betalingskort

Hvis du har fået nyt betalingskort, er det nødvendigt at opdatere kortoplysningerne. Vejledningen herunder viser dig, hvordan du opdaterer dine kortoplysninger i Selvbetjening:

 

1. Log ind i Mit YouSee

2. I menuen til venstre vælger du Skift betalingskort

Har du flere abonnementer hos os, skal du vælge det abonnement (kontonummer), du ønsker at skifte betalingskort på.

venstre menu markering omkring skift betalingskort

3. Under Betalingsmetode klikker du på knappen Skift kort.

Under Betalingsform kan du skifte kort, så du tilmelder et andet betalingskort på Mit YouSee

4. Vælg den type betalingskort, som du ønsker at betale dine regninger med.

Vælg kort i DIBS oversigten

5. Udfyld kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.

6. Afslut med Gem kortoplysninger.

Du har nu skiftet kort. Du modtager en kvittering om, at dine kortoplysninger er modtaget.

 

Udfyld kort-info og afvent bekræftelse

Sådan skifter du til Betalingsservice

1. Log ind i Mit YouSee

2. I menuen til venstre vælger du Regninger & betaling

 

Har du flere abonnementer hos os, skal du vælge det abonnement (kontonummer), du ønsker at skifte betalingsmetode på.

venstre menu markering omkring regninger

3. Scroll ned og find Betalingsservice under Betalingsmetode. 
Her klikker du på knappen Vælg.

Herefter skal du følge retningslinjerne på skærmen.

 
Du kan også betale dine regninger fra YouSee via Betalingsservice. Skift til Betalingsservice under Betalingsmetode på Mit YouSee.

Typiske spørgsmål og svar til Automatisk Kortbetaling

  • Hvis du får nyt betalingskort, skal du huske at opdatere dine kortoplysninger i Mit YouSee.

    Hvis du har én ubetalt regning, vil den blive betalt samtidig med, at du skifter dit betalingskort. Har du flere ubetalte regninger, skal du betale dem enkeltvis, når du har skiftet betalingskort. Du kan gøre det hele i Mit YouSee under Skift betalingskort.

  • Hvis du har fået en sms, mail eller rykker fra os om, at din regning ikke er betalt, kan det være fordi, du har fået nyt betalingskort, som endnu ikke er tilmeldt Automatisk Kortbetaling. Opdater dine kortoplysninger på Mit YouSee, så betalingen igen kan komme til at foregå automatisk.
    Den ubetalte regning kan du betale samtidigt med, at du indtaster dine nye kortoplysninger.

    En anden mulig årsag kan være, at banken holder betalingen tilbage, hvis der ikke er nok penge på din konto. I det tilfælde skal du kontakte banken.

  • Tilmelding til Automatisk Kortbetaling giver mulighed for, at du modtager din regning elektronisk – men det er ikke et krav. Hvis du ikke har mulighed for at modtage din regning elektronisk og ønsker at modtage den med posten, kan du kontakte YouSee Kundeservice. Bemærk, at hvis du ikke er tilmeldt Automatisk Kortbetaling, opkræves et gebyr for manuel betaling. Se de aktuelle gebyrer her.

  • Nej. Hvis du i dag betaler din regning via Betalingsservice, sørger vi automatisk for, at det bliver afmeldt, når du tilmelder dig Automatisk Kortbetaling.

    Hvis du har modtaget en regning via Betalingsservice, som ikke er betalt endnu, vil den blive trukket på Betalingsservice. Herefter vil næste regning blive trukket på dit kort. Du kan til enhver tid følge status på din regning på Mit YouSee.

  • Du kan tilmelde dig Automatisk Kortbetaling på ethvert tidspunkt. Hvis du allerede har modtaget din næste regning, skal den dog betales, som du plejer. Tilmeldingen træder i kraft så snart, du direkte kan se på din regning, at den betales via Automatisk Kortbetaling.

  • Når du er tilmeldt Automatisk Kortbetaling, betales din regning den næstsidste hverdag i måneden. Fordi der er tale om en kortbetaling, vil regningen ikke fremgå under fremtidige betalinger i din netbank.

  • Ja, vi giver dig altid besked, når en regning er betalt. Vi sender beskeden som mail og sms til den mailadresse og det mobilnummer, du angav, da du tilmeldte dig Automatisk Kortbetaling. 

    Du kan til enhver tid se og ændre dine oplysninger på Mit YouSee.

  • Nej, din regning bliver betalt helt gebyrfrit. Vi pålægger kun gebyrer for betaling via Betalingsservice eller girokort.

  • Vi gemmer ikke dine fortrolige kortoplysninger. Disse håndteres af tredjepart (DIBS), som opfylder alle sikkerhedsregler for området. Vi kender kun et aftalenummer, som DIBS oversætter til det rigtige kort.

Del din mening med os

Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen





Relaterede artikler