Betalingsmuligheder

Du har flere forskellige muligheder for at betale din regning. Det er op til dig, om du vil betale den online via vores online betalingsformular, oprette fortløbende Automatisk Kortbetaling - eller om du vil lave en betalingsaftale med din bank via Betalingsservice.

Automatisk Kortbetaling

Med Automatisk Kortbetaling bliver din regning betalt automatisk og uden gebyrer via dit Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard, Maestro eller American Express kort. 

Her på siden viser vi dig, hvordan du:

Sådan opretter du Automatisk Kortbetaling

Du tilmelder din YouSee regning til Automatisk Kortbetaling i Selvbetjening. Når din regning er tilmeldt, bliver den automatisk betalt via det betalingskort, du tilmelder. 

1. Log ind i Mit YouSee

2. I menuen til venstre vælger du Regninger & betaling.

Har du flere abonnementer hos os, skal du vælge det abonnement (kontonummer), du ønsker at oprette Automatisk Kortbetaling på.  

 

Du skal tilmelde Automatisk Kortbetaling for hvert enkelt abonnement, du ønsker at betale med denne løsning.

venstre menu markering omkring regninger

3. Scroll ned og find Automatisk Kortbetaling under Betalingsform.

Klik på Vælg ud for Automatisk Kortbetaling.  

Vælg Automatisk Kortbetaling under Betalingsform

4. Sæt flueben ved, at du accepterer vilkårene for Automatisk Kortbetaling 

5. Udfyld din e-mailadresse

6. Udfyld dit mobilnummer (frivilligt), hvis du ønsker at modtage en sms, hver gang din regning bliver betalt.

7. Klik på Start tilmelding.

 

Udfyld e-mail-adresse eller mobilnummer

8. Vælg den type betalingskort , du ønsker at betale dine regninger med.

Vælg kort i DIBS oversigten

9.  Udfyld kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.

10. Afslut med Gem kortoplysninger.

Din regning er nu tilmeldt Automatisk Kortbetaling, og du vil modtage en e-mail på den e-mail-adresse du oplyste tidligere i forløbet.

Det betyder, at næste gang du modtager en regning fra YouSee vil den automatisk blive betalt med kortet. 

Bemærk, at hvis du allerede har en ubetalt regning, vil den ikke blive trukket på kortet. Er du i tvivl kan du se hvordan regningen betales på forsiden af regningen.

Udfyld kort-info og afvent bekræftelse

Sådan skifter du betalingskort

Hvis du har fået nyt betalingskort, er det nødvendigt at opdatere kortoplysningerne. Vejledningen herunder viser dig, hvordan du opdaterer dine kortoplysninger i Selvbetjening:

 

1. Log ind i Mit YouSee

2. I menuen til venstre vælger du Skift betalingskort

Har du flere abonnementer hos os, skal du vælge det abonnement (kontonummer), du ønsker at skifte betalingskort på.

venstre menu markering omkring skift betalingskort

3. Under Betalingsform klikker du på knappen Skift kort.

Betalingsform - skift kort til Automatisk Kortbetaling

4. Vælg den type betalingskort, som du ønsker at betale dine regninger med.

Vælg kort i DIBS oversigten

5. Udfyld kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.

6. Afslut med Gem kortoplysninger.

Du har nu skiftet kort. Du modtager en kvittering om, at dine kortoplysninger er modtaget.

 

Udfyld kort-info og afvent bekræftelse

Sådan afmelder du Automatisk Kortbetaling

1. Log ind i Mit YouSee

2. I menuen til venstre vælger du Regninger & betaling

 

Har du flere abonnementer hos os, skal du vælge det abonnement (kontonummer), du ønsker at opsige Automatisk Kortbetaling på.

venstre menu markering omkring regninger

3. Scroll ned og find Automatisk Kortbetaling under Betalingsform. 
Her klikker du på knappen Afmeld

Herefter skal du følge retningslinjerne på skærmen.

 
Afmeld automatisk kortbetaling

Bekræft ved at trykke på knappen  Ja, afmeld kort.

Vælg ja til at afmelde Automatisk kortbetaling

Du har nu afmeld Automatisk Kortbetaling. 

Tryk på Luk for at vende tilbage.

Du kan altid tilmelde dig igen, eller vælge at betale over Betalingsservice.

Afmelding af Automatisk kortbetaling er i gang

Typiske spørgsmål og svar til Automatisk Kortbetaling

  • Hvis du får nyt betalingskort, skal du huske at opdatere dine kortoplysninger i MitYouSee. Du skal også huske at betale den ubetalte regning. Det kan du gøre på yousee.dk/indbetaling.
  • Hvis du har fået en sms, e-mail eller rykker fra YouSee om, at din regning ikke er betalt, kan det skyldes, at du har fået nyt betalingskort, som endnu ikke er tilmeldt Automatisk Kortbetaling. I så fald skal regningen betales over YouSee's åbne betalingsløsning. Herefter skal du huske at opdatere dine kortoplysninger til Automatisk Kortbetaling i Selvbetjening, så betalingen igen fremover kan foregå automatisk.

    En anden mulig årsag er, at banken holder betalingen tilbage, hvis der ikke er nok penge på din konto.

  • Tilmelding til Automatisk Kortbetaling giver mulighed for, at du modtager din regning elektronisk – men det er ikke et krav. Hvis du ikke har mulighed for at modtage din regning elektronisk og ønsker at modtage den med posten, kan du kontakte YouSee Kundeservice. Bemærk, at hvis du ikke er tilmeldt Automatisk Kortbetaling, opkræves et gebyr for manuel betaling. Se de aktuelle gebyrer her.

  • Nej. Hvis du i dag betaler din regning via Betalingsservice, sørger vi automatisk for, at dette bliver afmeldt, når du tilmelder dig Automatisk Kortbetaling.

    Hvis du har modtaget en regning via Betalingsservice, som ikke er betalt endnu, vil den blive trukket på Betalingsservice. Herefter vil næste regning blive trukket på dit kort.

  • Du kan tilmelde dig Automatisk Kortbetaling på ethvert tidspunkt. Hvis du allerede har modtaget din næste regning, skal den dog betales, som du plejer. Tilmeldingen træder i kraft så snart, du direkte kan se på din regning, at den betales via Automatisk Kortbetaling.

  • Når du er tilmeldt Automatisk Kortbetaling, betales din regning den næstsidste hverdag i måneden. Fordi der er tale om en kortbetaling, vil regningen ikke fremgå under fremtidige betalinger i din netbank.

  • Ja, vi giver dig altid besked, når en regning er betalt. Vi sender beskeden per e-mail og sms til den e-mailadresse og det mobilnummer, du angav, da du tilmeldte dig Automatisk Kortbetaling.

  • Nej, din regning bliver betalt helt gebyrfrit. Vi pålægger kun gebyrer for betaling via Betalingsservice eller girokort.

  • YouSee gemmer ikke dine fortrolige kortoplysninger. Disse håndteres af tredjepart (DIBS), som opfylder alle sikkerhedsregler for området. YouSee kender kun et aftalenummer, som DIBS oversætter til det rigtige kort.

Relaterede artikler