Få hjælp til at forstå din regning

Flere forhold kan påvirke den regning, du modtager fra YouSee for produkter via telefonstikket (DSL). Er du ny kunde, eller har du opsagt eller ændret et abonnement, kan du opleve at modtage en større regning end forventet eller modtage flere regninger på en gang.

Hjælp til at forstå din regning fra Mobil

Vi har samlet en række ofte stillede spørgsmål til regninger for Mobil.

  • Når du har mobil og/eller mobilt bredbånd hos YouSee, giver vi dig et kontonummer, som du bl.a. skal bruge, når du skal betale regninger. Kontonummeret er det 9-cifrede nummer, som du finder på din ordrebekræftelse, i øverste højre hjørne af en regning eller på MitYouSee.

    Bemærk, at hvis du har et Netbasis-, Netplus- eller et Nettidsabonnement, har du et 12 cifret kundenummer, der starter med 12. Det skal du bruge til at opsætte opkaldsforbindelsen. Du skal indtaste det i feltet Brugernavn. Hvis du modtager separate regninger på Netbasis-, Netplus- eller et Nettidsabonnement, vil dette nummer fremgå af din regning. Hvis du modtager en regning med både internet og telefoni, vil kundenummeret ikke fremgå. Så vil du i stedet se et kontonummer, der starter med 3. Det skal bruges ved indbetaling og ved henvendelse til YouSee Regningsservice. 

  • Det kan skyldes, at opkrævningen af dit abonnement på din første regning dækker mere end en måned. Din første regning vil indeholde dit abonnement fra den dato, hvor dit abonnement blev aktiveret og frem til regningens opgørelsesdato. Når du har kvartalsregning, betaler du samtidig 3 måneders abonnement forud. Den pris, der står på din første regning, vil derfor være højere end den annoncerede pris. Perioderne, du betaler for, står på regningen.

    Vær opmærksom på, at vi opkræver et engangsbeløb for oprettelse på din første regning, hvis du har købt en mobil med tilskud. Oprettelsen koster 49 kr., hvis du kun bestiller et mobilabonnement og 99 kr., hvis du både bestiller et mobilabonnement og en ny mobil.

    • Står du selv som ejer af dit Fastnet eller Mobil abonnement, og din arbejdsgiver fremover skal betale, skal du bede din arbejdsgiver ringe til YouSee Kundeservice Privat på 70 70 40 40.
    • Vil du flytte et abonnement fra én arbejdsgiver til en anden, skal du bede din nuværende arbejdsgiver ringe til Kundeservice Erhverv på 70 70 90 90.
    • Skal du selv eje dit telefonabonnement, mobilabonnement og/eller din Bredbåndsforbindelse, men din arbejdsgiver skal betale, skal din arbejdsgiver ringe til YouSee Kundeservice Privat på 70 70 40 40.
    • Skal du eje dit telefonabonnement, og din arbejdsgiver skal eje din Bredbåndsforbindelse, skal din arbejdsgiver kontakte TDC Medarbejderbredbånd tlf. 70 70 90 01 og taste 1 og ved næste spørgsmål taste 1 igen.
    • Skal du stå som bruger af abonnementet, og din arbejdsgiver skal eje både telefonabonnement og Bredbåndsforbindelse, kan din arbejdsgiver kontakte TDC Kundeservice Erhverv på 70 70 90 90 og taste 4.
  • Hvis du har købt ny mobil, vil du på din næste regning blive opkrævet et engangsbeløb for gentegning af ny mobiltelefon. Abonnementet er uopsigeligt i 6 måneder.

    Vi opkræver altid betaling for dit abonnement forud. Hvis du samtidig har fået et andet abonnement, så fratrækker vi det abonnement, som du allerede har forudbetalt for dit "gamle" produkt. Samtidig opkræver vi abonnement for dit nye produkt fra den dag, det er oprettet plus en periode forud.

  • Ja, det kan du. Så vil du ved opsigelse af dit YouSee abonnement stadig blive opkrævet rateafdrag via Ekspres Bank. Hvis du ønsker at betale dine resterende rater ud eller har spørgsmål til aftalen, skal du kontakte Ekspres Banks Kundeservice på tlf.: 70 23 58 00.

  • Det gør der, fordi Duét Familie består af 2 eller flere mobiltelefoner med Duét Extra abonnement.

  • Med Duét samtaler kan du samle mobiltelefon og hjemmetelefonen på én regning, og dine telefoner kan have fælles telefonsvarer. Desuden får du mulighed for at viderestille hjemmeopkald til en enkelt mobil eller alle mobiler.

  • Regningen kan deles på de fleste mobilabonnementer med Duétfunktion. For at få delt regningen skal du kontakte Kundeservice Mobil. Er dit abonnement ikke et af de abonnementer, der kan få delt regning, kan Kundeservice Mobil ændre abonnementet til et, der kan.

  • Hvis du har Duét, og har købt en ny mobil med tilskud, vil du på din første regning blive opkrævet "gentegning m. mobiltilskud". Gentegning er et engangsbeløb, og det er det samme som oprettelsesafgift.

  • Hvis der optræder en post med et navn på en indholdsudbyder (eksempelvis Unwire) på din regning, dækker det over en tjeneste eller en vare, du har købt ved at sende en sms til et nummer som f.eks. 1201 eller 1955. Det kan f.eks. være mobilspil, ringetoner, donationer, konkurrencer eller en fysisk vare som en togbillet, parkering eller andet.

    Læs om indholdstakserede sms-tjenester

  • Volumentakserede tjenester dækker over forbrug af internet på mobilen.
  • Hvis du oplever, at alle dine opkald fra både fastnet som mobil står samlet under ét telefonnummer (typisk fastnetnummeret), så har du det, vi kalder en samlet regning. Hvis du ønsker at se opkaldene for enten mobil eller fastnet separat, skal du kontakte YouSee Kundeservice. Her kan vi hjælpe dig, så du får separate opgørelser fremover.

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.

Relaterede artikler