Forstå din regning fra YouSee

Har du spørgsmål til din regning fra YouSee for produkter via kabel-tv-stikket (Coax), kan du få forklaret de forskellige punkter her. Du bør være opmærksom på at din telefoniregning er adskildt fra din tv- og bredbåndsregning. Vælg, hvilken regning du har spørgsmål til, for at få den rigtige forklaring.

Denne guide er til dig, der modtager produkter fra YouSee gennem kabel-tv-stikket (Coax) og dit stik ser sådan ud:
Modtager du i stedet produkter gennem telefonstikket (DSL), kan du finde hjælp på denne side.
YouSee kabel-tv-stik

Bemærk, artiklen handler om regninger helt overordnet og beskriver, hvordan en regning typisk kan se ud. Din regning kan derfor godt indeholde andet end, hvad der er beskrevet her.

Er du ny kunde, kan du læse om den første regning her

Forklaring af din Tv- og Bredbåndsregning

Vær opmærksom på, at din første regning dækker abonnementet fra den dag, du har fået tv og bredbånd og resten af kvartalet. Du modtager samtidig en regning for den efterfølgende regningsperiode (næste kvartal), da der i følge YouSees vilkår betales forud. Derfor vil din første samlede regning være større end normalt. Læs mere om, hvad din første regning dækker.

Forklaring af forsiden på din regning

1. På forsiden af din regning ser du et regningsoverblik. Det er en opsummering af din samlede regning og det beløb, du skal betale. Øverst til højre finder du dit kunde-/kontonummer, som du altid skal oplyse, når du kontakter os.

2. Her ser du regningsperioden og fristen for betaling af din regning.

3. Her ser du det samlede beløb, du skal betale.

4. Her ser du, hvordan du betaler regningen. Hvis din regning er tilmeldt Automatisk Kortbetaling eller Betalingsservice, står her hvornår beløbet opkræves automatisk. Betaler du manuelt, finder du her de informationer, du skal bruge for at betale i Netbank.

Forklaring af forsiden på din regning
Har du ændret dit abonnement?
Vær opmærksom på, at den første regningsperiode for dit nye abonnement kan være kortere eller længere, end du er vant til. Vi modregner desuden det beløb, du har betalt forud for dit gamle abonnement.
Derefter vil dine regningsperioder igen være, som de plejer.

Forklaring af specifikationssiderne på din regning

5. Her finder du den adresse, vi har registreret som installationsadressen for dine abonnementer.

Du finder installationsadressen i toppen af din regning på side 2

6. Under 'Specifikation: Kabel-tv' ser du et overblik over dit tv-abonnement, fx din månedspris, regningsperioden og din samlede pris for tv i perioden.

Hvis du er medlem af en forening (antenneforening, boligforening eller lignende) opkræver vi et foreningskontingent på vegne af din forening. På din forenings hjemmeside kan du læse mere om kontingentet og hvad det dækker.

7. En del af prisen for dit kabel-tv går til Koda og Copydan. Det er betaling for rettigheder til kunstnere og tv- og radioproducenter. Dette beløb er momsfrit. Læs mere om Koda eller Copydan.

Her ser du et eksempel på, hvordan et overblik over dit tv-abonnement ser ud

8. Her ser du et overblik over dit bredbåndsabonnement, fx hastigheden på dit bredbånd, din månedspris, regningsperioden og din samlede pris for bredbånd i perioden.

9. Her ser du et overblik over dit abonnement på bredbåndstelefoni, fx din månedspris, regningsperioden og din samlede pris for bredbåndstelefoni i perioden.

Her ser du et eksempel på, hvordan overblikket over dit bredbåndsabonnement ser ud. Det er også her, du kan se, hvilken hastighed du har på dit bredbånd. Derudover er det også her du finder overblikket over dit abonnement på bredbåndstelefoni eller fastnettelefoni.

10. Under 'Gebyrer, renter m.m.' finder du fx betalingsgebyr og rykkergebyr. Se eksempler på gebyrer og engangsbetalinger.

11. Sidst i det detaljerede regningsoverblik ser du det samlede beløb, du skal betale for den angivne periode. Beløbet svarer til det samlede beløb på forsiden af din regning.

Til sidst på regningen får du et overblik over gebyrer, renter m.m. Samt det samlede beløb, som du skal betale for perioden.
Har du ikke fået svar på dine spørgsmål eller har du brug for yderligere hjælp til din regning, så kan du ringe til vores Kundeservice på 70 70 40 40. Vi sidder klar til at hjælpe.

Betalingsmuligheder

Hvis du ikke har tilmeldt din regning til Betalingsservice eller automatisk kortbetaling, vil du modtage din regning med posten. Girokortet kan du betale via netbank, i banken eller på posthuset.

Læs mere om hvordan du tilmelder din regning til Betalingsservice eller automatisk kortbetaling.

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.

Relaterede artikler