Hvordan tester jeg mit telefonlinje?

Defekte telefonapparater og udstyr som nummervisere, modemmer eller forlængerledninger kan ofte være årsag til fejl på en telefonforbindelse. Har du problemer med din telefonlinje, kan du følge denne vejledning for at teste, om dine apparater eller andet udstyr er skyld i fejlen

Sådan tester du din telefonlinje

  1. Fjern alle apparater og forlængerledninger fra dine telefonstik.
  2. Vent et par minutter.
  3. Start med at tilslutte en almindelig telefon og check for klartone. Afprøv herefter apparater og udstyr enkeltvis. På den måde kan du finde ud af, om et apparat eller andet udstyr er årsag til fejlen.
  4. Har du kun ét telefonapparat, kan du gå i YouSee Butik og få det testet, eller du kan afprøve det hos for eksempel en nabo.

Identificerer du defekt telefoni- eller dataudstyr, må dette ikke tilsluttes telefonforbindelsen igen. Hvis du finder fejl ved dit telefoni- eller dataudstyr, der er i abonnement hos YouSee eller købt via butiksservice, skal du henvende dig i nærmeste YouSee Butik for fejlretning. Husk at tage udstyret med i forretningen.

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.

Relaterede artikler