TDC Privat og YouSee er blevet samlet til ét stærkt YouSee

Derfor er hjælp til TDC TV flyttet her til yousee.dk.

Læs mere om sammenlægningen af TDC og YouSee

Kan du ikke se én eller flere tv-kanaler?

Mangler du én eller flere af dine digitale tv-kanaler, kan du oftest løse problemet ved at genstarte din tv-boks eller genindlæse dine tv-kanaler. Oplever du stadig problemer, kan du tjekke, om der er signalforstyrrelser, eller om dine tv-kanaler har flere kanalpladser.

På denne side kan du finde hjælp, hvis du modtager tv via kabel-tv-stikket (Coax).

Modtager du derimod tv via telefonstikket (DSL) kan du finde hjælp her.

1. Indlæs dine tv-kanaler igen

Kan du ikke se én eller flere af dine digitale tv-kanaler, bør du som det første prøve at indlæse dine kanaler igen. Har du en YouSee tv-boks bliver dine tv-kanaler automatisk indlæst, når du genstarter boksen.

For at indlæse dine kanaler manuelt, kan du følge vores vejledninger til de mest almindelige tv. Du kan også se, hvordan du genindlæser tv-kanaler i tv’ets manual eller på producentens hjemmeside.

Sådan indlæser eller genindlæser du dine tv-kanaler

2. Tjek for signalforstyrrelser

Hvis det ikke hjælper at genindlæse dine tv-kanaler, kan problemet være, at kablerne mellem din tv-stikdåse og dit tv er udsat for signalforstyrrelse – indstråling.

Du kan undgå signalforstyrrelser ved at bruge YouSee Ready tv-udstyr, som er de antennekabler, mellemkabler og stikdåser, som YouSee anbefaler.

Tjek om du har indstråling på dit tv

Brug det rigtige tv-udstyr til din hjemmeinstallation

Læs mere om YouSee Ready tv-udstyr

3. Tjek om kanaler har flere kanalpladser

Er problemet heller ikke signalforstyrrelser, kan du muligvis ikke finde dine kanaler, fordi de har forskellig kanalplads afhængig af, om du har adgang til dem gennem din faste tv-pakke, Ekstrakanaler eller valgfrie kanaler.

Se hvilke tv-kanaler, der har flere kanalpladser

Dine manglende tv-kanaler kan også skyldes, at du har oprettet en favoritliste på din tv-boks, hvor en eller flere af tv-kanalerne har skiftet kanalplads. Du kan ændre din favoritliste og tjekke, om du nu kan se tv-kanalen.

Redigér eller deaktiver din favoritliste på YouSee Plus-boksen

Andre årsager til manglende tv-kanaler

Oplever du, at det ovenstående ikke hjalp, og fejlen er konstant, kan årsagen skyldes:

  • De ønskede tv-kanaler ikke er del af dit abonnement. Du kan derfor logge på Mit YouSee og hvilke tv-kanaler, du har adgang til med dit tv-abonnement
  • Dit tv ikke kan modtage kanaler digitalt. Hvis dit tv ikke har en digital modtager – DVB-C-modtager, kan du ikke få adgang til de fleste af de tv-kanaler, som vi tilbyder
Sådan ser du digitalt tv med DVB-C-modtager