Hjælp til tv



Vælg medie

Hvordan vil du foretrække at få hjælp?

Hvordan undgår jeg sort skærm på min Humax tv-boks

Oplever du periodiske forstyrrelser i lyd og billede på dit tv, kan det skyldes problemer med signalet mellem dit tv og din tv-boks.

Signalet mellem din tv-boks og dit tv bliver krypteret, når det går igennem et HDMI-kabel. Brug derfor altid de kabler, der fulgte med din tv-boks.

Der kan være flere årsager til, forstyrrelserne

Husk rækkefølgen

Du skal være opmærksom på, den rækkefølge du tænder dit udstyr i.

  1. Tænd først dit tv
  2. Tænd herefter tv-boksen
  3. Når du er færdig med at se tv, slukker du både for dit tv og tv-boksen

Brug HDMI2-indgangen

Har du et tv med 4K eller ultra-HD kvalitet, bruger tv'et det signal, der kaldes HDMI2-standart med HDCP 2.2. Din tv-boks leverer signalet i HDMI2 standard med HDCP 2.2. 

Dit HDMI-kabel sætter du i tv-boksen, og sætter den anden ende ind i din HDMI2-indgang på tv'et.

De fleste tv har flere HDMI-indgang, men dog oftest kun én, der hedder HDMI2. 

På nogle tv står der ikke, hvilken indgang, der er HDMI 2. Men tænd for dit tv og tryk på din source eller input knap på fjernbetjeningen til dit tv, og find frem til HDMI2-indgangen derinde. 

Opdatér softwaren

Det kan også være en god idé at opdatere softwaren i dit tv. Det kan afhjælpe nogle af fejlene i lyden og billedet.

Er du i tvivl om, hvordan du opdaterer dit tv, kan du finde hjælp i manualen til tv’et eller ved at gå ind på producentens hjemmeside.

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.