Hjælp til tv



Vælg medie

Hvordan vil du foretrække at få hjælp?

Hvordan får jeg alle mine tv-kanaler igen?

Har du intet tv-signal, så er der en række ting du selv kan gøre for at få det tilbage. Her har vi samlet en række punkter, som forhåbentlig kan afhjælpe problemet.

1. Tjek om der er driftsforstyrrelser

Har du ikke allerede gjort det, så start med at se om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser. Nedbrud og driftsforstyrrelser kan forekommer, og så snart vi ved om der er fejl i dit område, så opdaterer vi vores driftsinformation.

Tjek om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser

2. Står du på den rigtige HDMI indgang?

Har du ikke parret dit tv og tv-boksen til at bruge samme fjernbetjening, skal du huske at signalet fra tv-boksen bliver sendt via en anden HDMI indgang. På fjernbetjeningen til dit tv skal du trykke på den knap, der som oftest hedder Source eller Input, og så finde frem til HDMI indgang, som tv-boksen er sluttet til. 

3. Har du problemer med din internetforbindelse?

Tjek om din netforbindelse virker som den skal. Du vil ikke kunne se tv, hvis din internetforbindelse er nede. 

Skal du have hjælp til manglende netforbindelse?

4. Sluk og tænd dit udstyr

I mange tilfælde kan problemet løses blot ved at genstarte tv-boksen. Se her, hvordan du genstarter din tv-boks:

 

1. Først slukker du dit modem (YouSee Homebox).

Brug Tænd/sluk-knappen på siden af dit modem.

Sluk din Homebox 4

2. Sluk så din tv-boks.

Her slukker du på Tænd/sluk-knappen bag på boksen.

Har du tv-bokse i flere rum, skal du også slukke for de tilknyttede tv-bokse.

Digitalmodtager

3. Tænd nu for din YouSee HomeBox igen. Efter kort tid vil den begynde at blinke. Vent med at gå videre til næste punkt, til der er konstant lys i @-lampen.

Når der er konstant lys i @-lampen, skal du tænde for dit tv.

4. Nu tænder du din tv-boks. Har du tv i flere rum, skal du vente med at tænde disse tv-bokse.

5. Hvis du kan se tv som normalt på det tv, der er sat til hoved-tv-boksen, kan du tænde for tv-boksene i de andre rum også.

5. Tjek om kablerne i din tv-boks sidder rigtigt

Hvis du stadigvæk har problemer, så tjek at kablerne sidder som de skal. Det er vigtigt, at du har brugt de medsendte kabler.

Tjek om:

  • HDMI kablet er forbundet mellem din tv-boks og tv'et
  • LAN-kablet er forbundet mellem tv-boksen og dit modem.

Har du brug for hjælp til tv-boksens opsætning?

 

Har du gennemgået det ovenstående, og har du stadig problemer med tv-signalet, så er det bedst, du ringer til os på 70 70 40 40.

Husk, at du kan bruge YouSee Tv & Film-appen på mobil og tablet eller tv.yousee.dk på pc så længe, der er problemer med tv-boksen. 

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.