Hjælp til tv



Hvordan får jeg alle mine tv-kanaler igen?

Har du intet tv-signal, så er der en række ting du selv kan gøre for at få det tilbage. Her har vi samlet en række punkter, som forhåbentlig kan afhjælpe problemet.

1. Tjek om der er driftsforstyrrelser

Har du ikke allerede gjort det, så start med at se om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser. Nedbrud og driftsforstyrrelser kan forekommer, og så snart vi ved om der er fejl i dit område, så opdaterer vi vores driftsinformation.

Tjek om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser.

2. Står du på den rigtige HDMI indgang?

Har du ikke parret dit tv og tv-boksen til at bruge samme fjernbetjening, skal du huske at signalet fra tv-boksen bliver sendt via en anden HDMI indgang. På fjernbetjeningen til dit tv skal du trykke på den knap, der som oftest hedder Source eller Input, og så finde frem til HDMI indgang, som tv-boksen er sluttet til. 

3. Sluk og tænd din tv-boks

 

I mange tilfælde kan problemet løses blot ved at genstarte tv-boksen.

Vi anbefaler, at du slukker på Tænd/sluk-knappen bag på.

Vent så 10-15 sekunder og tænd tv-boksen igen.

Saadan slukker du for stroemmen på din Humax tv-boks

4. Tjek om kablerne i din tv-boks sidder rigtigt

Hvis du stadigvæk har problemer, så tjek at kablerne sidder som de skal. Det er vigtigt, at du har brugt de medsendte kabler.

Tjek om:

  • Antennekablet er forbundet mellem tv-boksen og kabel-tv-stikket i væggen
  • HDMI-kablet er forbundet mellem tv-boksen og tv'et
  • Netværks-kablet er forbundet mellem tv-boksen og dit modem

Har du brug for hjælp til tv-boksens opsætning?

5. Tjek om antennekablet skal udskiftes

Er dit antennekabel mere end to år gammelt eller er blevet beskadiget, kan du risikere, at det ikke længere er beskyttet i forhold til ting som indstråling. Indstråling betyder at andres trådløse signaler kan trænge ind i dit kabel, og forstyrre dit tv-signal.

I sådanne tilfælde skal du have et nyt kabel. Du kan ringe til os og bestille et nyt antennekabel.

 

Har du gennemgået det ovenstående, og har du stadig problemer med tv-signalet, så er det bedst, du ringer til os på 70 70 40 40.

Husk, at du kan bruge YouSee Tv & Film-appen på mobil og tablet eller tv.yousee.dk på pc så længe, der er problemer med tv-boksen. 

Del din mening med os

Hvordan vil du vurdere siden?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen

Vi bruger din kommentar til at forbedre yousee.dk.

Find mere hjælp på vores forum eller kontakt os


Bemærk, henvendelser vil ikke blive besvaret.