Hjælp til tv og streaming



Hvordan får jeg alle mine tv-kanaler igen?

Har du mistet dit tv-signal? Her får du fem forslag til, hvordan du finder fejlen og får dine tv-kanaler igen.

1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

Tjek som det første, om der er generelle problemer i dit område. Vi registrerer typisk fejl inden for 15 minutter.

Tjek om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser.

2. Har du valgt den rigtige HDMI-indgang?

Tjek, om dit tv står på den rigtige HDMI-indgang. Tryk på knappen, der typisk hedder Source eller Input på fjernbetjeningen til dit tv, og find den HDMI-indgang, som tv-boksen sidder i.

Har du indstillet dit tv og tv-boks til at bruge samme fjernbetjening, så står tv'et på den rigtige HDMI-indgang.

3. Genstart din tv-boks

Vi ved godt, at vi ofte anbefaler, at du genstarter din tv-boks. Men i mange tilfælde er det netop det, der løser problemet.

Sådan genstarter du tv-boksen:

  1. Slut tv-boksen på tænd/sluk-knappen.
  2. Vent 10-15 sekunder.
  3. Tænd din tv-boks igen.

4. Sidder kablerne rigtigt i din tv-boks?

Tjek, at kablerne sidder, som de skal. Det er vigtigt, at du har brugt de kabler, du fik sammen med tv-boksen.

Tjek at:

  • antennekablet er forbundet mellem tv-boksen og kabel-tv-stikket i væggen
  • HDMI-kablet er forbundet mellem tv-boksen og tv'et
  • netværkskablet er forbundet mellem tv-boksen og dit modem.
  • Hvis din forbindelse mellem tv-boksen og modem er forbundet via wi-fi, så kan problemet være, at forbindelsen til modemmet ikke er stabil. Hvis du får fejlmeddelelsen "Blocked_by_Cas"- skyldes det formentlig at tv-boksen har manglende eller dårlig forbindelse til internettet.

Vi anbefaler at modemmet er anbragt så frit og højt som muligt og gerne så tæt på tv-boksen som installationen tillader det.

Hverken tv-boks eller modem bør stå ovenpå andet elektronisk udstyr, da dette kan forstyrre signalet. 

Skyldes fejlen rækkevidden på dit wi-fi netværk, kan du forbedre dit wi-fi netværk med vores WIFI booster. Klik her og læs mere - samt få hjælp til opsætning.

Få hjælp med opsætningen af din tv-boks.

5. Tjek om antennekablet skal udskiftes

Er dit antennekabel mere end to år gammelt, eller er det beskadiget? Så kan du risikere, at det ikke længere er beskyttet mod indstråling fra andre trådløse signaler, der dermed kan forstyrre dit tv-signal.Vi anbefaler dig derfor at udskifte det.

Ring til os, og bestil et nyt antennekabel.

Har du fortsat intet tv-signal?

Ring til os på  70 70 40 40 — så gør vi vores bedste for at hjælpe dig

Husk, du kan stadig se YouSee tv på YouSee Tv & Film-appen og på tv.yousee.dk. 

Del din mening med os

Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?

Karakterer tilbage

Tak for hjælpen