Har du brug for et nyt tidspunkt?
Kan du alligevel ikke være hjemme på det aftalte tidspunkt, kan du ændre tidspunktet ved at klikke linket i den sms, vi har sendt.
Vi vil gerne passe rigtig godt på dig og vores teknikere. Derfor følger vi myndighedernes retningslinjer – og det betyder, at der er en række forholdsregler, når vores teknikere kommer forbi.
Før dit teknikerbesøg er det vigtigt, at du:
Det kan du forvente af vores teknikere, når du møder dem:
Vi håber på din forståelse.
Der er forskel på, om du får hjælp over telefonen, eller du får besøg af en tekniker i hjemmet. Vælg herunder, hvilken type aftale du har.
Klik her, hvis du bliver ringet op af en tekniker.
Klik her, hvis du får besøg af en tekniker.
I nogle tilfælde er det os, der betaler for besøget, og andre gange skal du selv betale.
Forstyrrelser i signalet
Hvis signalet fra os er ustabilt, og det er årsagen til det problem, du oplever med dit YouSee-produkt, får du naturligvis ikke en regning.
Fejl ved YouSee udstyret
Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har lejet hos os, eller hvis du har købt YouSee-udstyr, som er inden for garantiperioden, sørger vi for at udbedre fejlen hurtigst muligt, uden at du får en regning.
Ét stik i dit hjem
Har du kun ét tv-stik (som udgangspunkt placeret tæt ved afleveringspunktet) i dit hjem, og er det defekt, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.
YouSee's afleveringspunkt
Signalet fra YouSee kommer ind i din bolig via en stikledning (et kabel, som kommer udefra og ind i din bolig). YouSee har ansvaret for signalet og installationen til dette afleveringspunkt. Hvis fejlen ligger før afleveringspunktet, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.
Forgæves fejlsøgning
Hvis du anmelder en fejl, og det viser sig, at der ikke er fejl på YouSee's offentlige net eller tjenesten, eller at fejlen ligger på dit eget udstyr eller interne net, skal du betale startgebyr for fejlsøgningen. Derudover skal du betale for den tid, teknikeren forbruger hos dig – også selvom teknikeren ikke har udført fejlretning.
Fejl ved produkter, som ikke er fra YouSee
Hvis årsagen til fejlen stammer fra et produkt eller udstyr, som du ikke har købt eller lejet hos os, vil du blive opkrævet for teknikerbesøget. For eksempel kan der være tale om fejl ved dit tv, din pc, din telefon eller dine kabler.
Fejl ved produkter, som er fra YouSee
Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har købt hos os, og garantiperioden er udløbet, vil vi stadig gerne hjælpe dig, men du modtager en regning for vores besøg.
Fejl efter YouSee's afleveringspunkt
Ligger årsagen til fejlen efter afleveringspunktet (ledningen udefra og ind i huset), det vil sige i din egen hjemmeinstallation, vil teknikerbesøg og fejlretning medføre en regning. Vi kan hjælpe med at udbedre fejlen for dig mod betaling.
Forgæves besøg
Hvis du ikke er hjemme, når teknikeren kommer, og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for forgæves teknikerbesøg.
Kabel på din grund er gravet over
Er kablet på din egen grund blevet gravet over, skal du kontakte YouSee. Vi kommer og reparerer kablet. Herefter vil skadevolder blive opkrævet for reparation af kablet.
Nedgravning af kabel på din egen grund
Bor du i hus, skal du selv grave dit kabel ned. Reglerne for gravning finder du i vores abonnementsvilkår. Vi gør det også gerne for dig mod betaling. Hvis du ønsker vores hjælp, skal du ringe på 70 70 40 40.
Forgæves teknikerbesøg: 550 kr.
Pris per time udover startgebyr
(Du opkræves per påbegyndte halve time. Så er teknikeren der kun en halv time, opkræves du halvdelen af timeprisen)
Se også YouSee's gebyrer og engangsbetalinger
Bemærk, at der i nogle tilfælde kan være ekstraudgifter til materialer.
Den samlede regning for et teknikerbesøg kommer ikke nødvendigvis på den førstkommende faktura, da der kan være nogle dages behandlingstid.
Kan du alligevel ikke være hjemme på det aftalte tidspunkt, kan du ændre tidspunktet ved at klikke linket i den sms, vi har sendt.
Hvis problemet løser sig inden teknikeren har været på besøg, kan du selv afslutte sagen.
Du kan benytte linket i den sms, du har modtaget.
Du har også mulighed for at aflyse ved at sende en sms med ordet AFLYS til nummeret 20 31 02 02.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores sider. Hvad synes du?